Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Hvordan skal jeg korrigere OTP uten å bokføre?

av Anonymous

Hei

jeg skal kun korrigere OTP beløpet i a-meldingen. Hvordan gjør jeg d uten å bokføre via dummyansatt?

 

Har noen et svart på d?

Knut

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Marianne.

 

Det er ingen sammenheng med konto 5420 Innberetningspliktige pensjonskostnader, hvor fakturaen på OTPP blir bokført og Lønnsart 615 Tjenestepensjon, firmaets andel.

Det er normalt ingen bokføring i regnskapet på lønnsart 615 Tjenestepensjon, firmaets andel.

Kun beregning og bokføring av AGA.

Alle lønnskjøringer bør overføres til regnskap i ugangspunktet.

 

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Tror jeg fortsår problemet. Rapporter på daglig leder feks, og kjør lønnen, men ikke overfør til regnskap. Da blir det bare endret i lønnsdelen og ikke i regnskapet.

 

Mvh

Marianne Pedersen

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Knut Magne

 

Det er ikke mulig å endre bare OTP beløpet uten at dette gjøres i en lønnskjøring, og da blir også AGA endret.

Vet ikke hvordan du har fått riktig AGA, men feil på beløpet OTP.

 

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Takk for svar

Hvis jeg kjører dette som en ekstra lønnskjøring på lønnsansvarlig eller dummyen  så blir d jo bokført ekstra AGA i regnskapet. Det skal d ikke gjøre. Jeg skal egentlig bare endre OTP beløpet på i A-meldingen.

All bokføring er riktig. Så spørsmålet er om d går an¨på et eller annet vis å bare endre OTP beløpet, eller regulere  d neste termin slik at det blir riktig?

 

Knut

 

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Dette fikses best ved å kjære dette som en ekstra lønnskjøring på lønnsansvarlig eller daglig leder. Lønnsart 615 er da vanlig å bruke til dette. Dette under forutsetning at det er firmaets andel. Husk på riktig lønnskjøringsdato. Også sender du ny a-melding som erstatter den før, slik at dette blir med for måneden.

mvh
Morten H
Visma Mamut Support