Mine områder
Hjelp
Arne Johansen
CHAMPION *

Lønn 615 og manglende arbeidsgiveravgift

av Arne Johansen

Når jeg avstemmer AGA terminen, ser jeg at firmaets andel av pensjon, ført med kode 615 , kommer med i regnskapet, men har ikke kommet med på AGA innrapporteringen av en eller annen grunn slik at det ved betaling av terminen er et avvik mot bokført.

Har prøvd å genere ny a-melding men fremdeles kommer ikke AGA'en av pensjonen med.  Har ikke gjort noen endringer siden forrige innrapporteringer.  Noen ideeer? 


Arne Johansen


Daglig leder ARJO Regnskap AS
3 SVAR 3
Godkjent løsning
Turi M Sorensen
VISMA

av Turi M Sorensen

Hei

Om det er avvik mellom regnskap og innrapportering bør du i første omgang sjekke lønnskjøringsdatoen på de lønningene hvor du du har kjørt OTP, da det er den som bestemmer innrapporteringsmåned. Lønn du plasserer i august i regnskapet, men som har lønnskjøringsdato i september, vil bli innrapportert i september, og ikke i august.
Videre kan du sjekke at LA 615 har rutinenummer 15 under innstillingene. 
Om det er hverken lønnskjøringsdato eller manglende/feil rutinenummer som forsårsaker manglende AGA på innrapporteringen, så må vi nesten få en sikkerhetskopi inn til test hos oss, og da bør du ringe oss, eller sende oss en epost

 

Mvh

Turi M. Sørensen, Visma Mamut

Arne Johansen
CHAMPION *

av Arne Johansen

Det var en periode som var satt feil ja, og når jeg da bokførte det i et annet system så fanget jeg ikke opp at lønnsperioden var satt til noe annet enn datoen. 


Arne Johansen


Daglig leder ARJO Regnskap AS

av Turi M Sorensen

så bra 🙂
Da løste det seg