Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Oppdatere til SQL Server

av Anonymous

Hei!

Jeg har innstallert Mamut og trenger hjelp til å oppdatere til SQL server.

Med vennlig hilsen

Tore

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei igjen,

 

da er det beste og enkleste løsningen å foreta oppdateringen av SQL serveren, samtidig som man oppdaterer Mamut. Når man oppdaterer Mamut får man i oppdateringsveiviseren alternativet å velge "Avansert" her kan man velge å oppdatere SQL serveren samtidig. Siden du sier du har installert Mamut nylig og har SQL2005 Express tyder det på at du har installert en eldre versjon av Mamut. Jeg foreslår da at du laster inn nyeste versjon av Mamut, og samtidig oppdaterer SQL serveren. Her kan du oppdatere til siste versjon: http://community.visma.com/no/mamut/Support/Sok-i-supportarkivet/Supportartikler/Support-Artikler-Ma...

 

mvh Henrik - Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nei!

Ingen feilmeldinger, men har hatt Mamut en stund, så har per i dag SQL 2005 Express, men skulle gjerne oppdatert denne til 2008 R2. Har dere noen beskrivelse av hvordan jeg kan gjøre dette selv, og er det noe jeg bør passe spesielt på under oppdateringen?

Mvh

Tore

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Tone!

 

Når man installerer Mamut, vil det samtid installeres versjonen av SQL server man har behov for. Det betyr at du ikke skal behøve å oppdatere Microsoft SQL server når du installerer Mamut. Er det sånn at du får noen feilmeldinger, eller du ikke får installert SQL server når du installerer Mamut?

 

mvh

 

Henrik - Mamut Support