Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Oppstartsproblemer

av Anonymous

Sist gang jeg var inne i Mamut var 4.desember kl 13.28 sier loggen på backup'en.

Når jeg i dag forsøker å starte Mamut, så blir maskinen stående og surre uten å komme opp med programmet. Kan dere fortelle meg hva som er galt?

4 SVAR 4

av Anders Johansen

Hei,


Se her:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/forum/Brukerforum-Mamut-One/?topicId=3576


Mvh

Anders 


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det fungerer bra inntil videre med å deaktivere Avast brannmur. håper dere kommer med en beskrivelse her når problemet er løst. (eller hva som må gjøres for å tillate Mamut gjennom brannmur i Avast)

av Anders Johansen

Hei,

Har dere Avast antivirus?

Vi hadde flere kunder som ringte inn på fredag som ikke fikk startet Mamut, felles for alle var at de hadde Avast antivirus.
Når de deaktiverte dette fungerte Mamut med en gang.

Virker som de har hatt en form for oppdatering i løpet av fredagen som har ført til at den sperrer Mamut, så om dere har Avast installert kan dere forsøke å deaktivere det.

 

Mvh
Anders 


Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg sliter med det samme.

Var inne 1 desember sist gang.