Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Outlook integrasjon

av Anonymous

Hei, noen av kundene ønsker faktura på e-post, men jeg får beskjed om at Outlook ikke er installert når jeg trykker ved siden av min epost-adresse på min bruker. Jeg har lagt inn plasseringen av min Outlook 16 i path delen på innstillinger, men får dette fortsatt ikke til. Jeg har vært på innstillinger i Outlook og prøvd å kjøre i gang Outlook Addin for MBS etter et hint på Mamut sine hjemmesider, men får ikke dette til.

Please be advised !

3 SVAR 3
Tove Seppola
CONTRIBUTOR ***

av Tove Seppola

Hei Gunnar

Du må ikke nødvendigvis bruke Outlook for å sende fakturaer på epost, men det krever litt ekstra arbeid. Velg å skrive ut fakturaene til pdf. Disse kan sendes som vedlegg til kundene.

TS

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for et meget fyldesgjørende svar. Flott !

Da skal jeg sette i gang og følge dine gode råd.

 

GN

av Øystein Rambøl

Dette tyder på at Mamut ikke finner Outlook av en eller annen grunn.

 

Sjekk at du har minst versjon 19 av Mamut ved å gå inn på Hjelp - Om. Har du versjon 18 må du laste ned og installere siste versjon av Mamut for å få støtte for Office 2016. Siste versjon kan lastes ned her: https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Last-ned-nyeste-versjon/Oppdatering-av-eksisterende-Mamut-installasjon1/Oppdater-til-siste-versjon-av-Mamut-One/

 

Gå inn i Outlook på Fil - Officekonto - Om Outlook.
Sjekk at det der står at du har 32-bit Outlook. Om du har 64-bit må Microsoft Office reinstalleres som 32-bit da Mamut kun støtter 32-bit Office. Lisensen for Office 2016 dekker både 32-bit og 64-bit versjon så du skal ha tilgang til begge.

Om du har 32-bit Outlook installert, gå inn i Mamut på Vis - Innstillinger - Andre innstillinger - Andre programmer. Klikk der på knappen med forstørrelsesglass for å søke etter Outlook.

Om Outlook ikke dukker opp i etter søket kan det være noen av Mamuts komponenter må reinstalleres. Avinstaller og reinstaller da Mamut. For å avinstallere, gå inn på programmer i kontrollpanelet i Windows. For å reinstallere, last gjerne ned siste versjon fra linken over.

Søk etter Outlook på nytt etter reinstallasjonen i Andre programmer.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS