Mine områder
Hjelp
Rita Lund
CONTRIBUTOR **

Prosjekt

av Rita Lund

Hei.

Noen som har gode forslag på hvordan jeg kan navne/nummerere prosjekt fra år til år. Har samme prosjektene fra år til år,kun årstallet som endres. Vil gjerne ha tips slik at føringen går raskt uten å måtte bla meg opp å ned i prosjektlista,

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Som nevnt kan rapportene taes ut på årstall. Men om du sitter med bilagsregistrering, så vil prosjektene dukke opp alfabetisk Om du kaller prosjektet ved navn, som f.eks "2016 - hovedprosjekt", "2016 - Underprosjekt", "2017 - Hovedprosjekt" og "2017 - Underprosjekt", så vil de listes slik i nedtrekkslisten:

2016 - hovedprosjekt
2016 - Underprosjekt
2017 - Hovedprosjekt 
2017 - Underprosjekt

Etter tall-listing så vil eventuelle prosjekter uten årstall først listen i stigende rekkefølge (A-Z)

Laveste tall kommer først, og A kommer før B. Så om du vil at prosjektet for 2017 skal komme før 2016, så kan du kanskje bruke tall eller bokstaver foran som er hensiktsmessig for dere.

I prosjektregisteret kan du jo sortere listen som du vil. Du kan markere ID, og da kan du få siste prosjekt nederst eller øverst (om du trykker på ID 2 ganger)

Med vennlig hilsen

Turi M. Sørensen
Senior Konsulent Support
Mamut support

 

Tove Seppola
CONTRIBUTOR ***

av Tove Seppola

Hei Rita.

Hvorfor må du ha årstall i prosjektnavnet? Kan du ikke bare velge år når du tar ut rapportene?

Hilsen Tove