Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

To systemdatabaser på samme databaseinstans?

av Anonymous

Hei,

Jeg skal hjelpe to forskjellige firmaer med hver sin mamut installasjon til å bruke bare 1 server. Dvs de har begge en systemdatabase som heter System0001, men de skal IKKE slå sammen installasjonen. De skal bare dele databaseserver.

Jeg har lest support artikkelen om "Oppsett av Mamut for ASP", men den er fattig på detaljer om hvordan man faktisk får opprettet en ny systemdatabase og hva man må gjøre hvis kunden har en database fra før.

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk for en god forklaring! Da skal dette gå bra.

av Øystein Rambøl

Dette er faktisk ikke så veldig komplisert. Mamuts databaser har en intern ID som brukes til å identifisere de og disse er alltid forskjellige.

Dersom du allerede har en systemdatabase på serveren kan du enkelt hente inn nummer 2 ved å bare endre navn på Mamut.ini og så starte Mdatatools.exe manuelt. Du finner Mdatatools under Mamuts programfilmappe i mappen Datatools. Du kan også bare starte Mamut og velge å tilbakeføre sikkerhetskopi.

Siden du ikke har noen aktiv Mamut.ini vil Mdatatools starte opp uten kobling til noen systemdatabase og du kan nå tilbakeføre en sikkerhetskopi av den andre systemdatabasen. Siden denne har en annen intern ID enn den eksisterende vil Mdatatools da legge den inn som System0002 (eller første ledige systemdatabasenummer om denne allede eksisterer).

Etter dette må du bare, som artikkelen du se lest forklarer, sette opp til at de forskjellige brukerne har hver sin Mamut.ini som peker til hver sin systemdatabase.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS