Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Utbetalt feriepenger

av Anonymous

En ansatt som sluttet i 2013, fikk utbetalt sine feriepenger med skattetrekk. Men når jeg ser på listen over alle som har feriepenger til gode. Så står de der 

8 SVAR 8
Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Det kan fortsatt gjøres ja, men i selve reverseringen må du velge å ikke overføre til regnskap, da regnskapet er avsluttet vil du ikke få bokført bilag mot det året.


Etter reverseringen må du rekalkulere Feriepengegrunnlaget som beskrevet over.

 

mv Henrik - Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kan jeg reverser i 2014 uten at det blir noe krøll? har svsluttet 2013

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei igjen!

 

Da har vi årsaken der. For å få tømt årets feriepenger, må man kjøre "775 Feriepenger, årets m skatt". Det vil da gjøre at det årets opparbeidede feriepenger ikke vises på feriepengelisten i og med at det tømmes innad i det året. Du kan i tilfelle her enten kjøre en reversering på vedkommende, så kjøre rett lønnsart eller du kan overse beløpet på feriepengelisten. Begge innrapporteres mot samme lønns- og trekk kode og begge går mot samme hovedbokskontoer. 

mvh Henrik - Mamut Support.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg brukte lønnsart 760. Den ble kjørt 15.10.2013

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg brukte lønnsart 760.

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei igjen,

 

hvilke lønnsarter benyttet du i 2013 for den ansatte i forbindelse med feriepenger og når ble den lønnsarten kjørt?

mvh Henrik - Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nå har jeg prøvd dette flere ganger. Jeg har også lagt inn manuetl at disse pengen er utbetalt. Men de kommer fortsatt på liste opver feriepenger til utbetaling

Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn

Hei Anne!

 

Forsøk å rekalkuler feriepengegrunnlaget for vedkommende og sjekk så igjen. Slik kan du rekalkulere: http://community.visma.com/no/mamut/Support/Sok-i-supportarkivet/Supportartikler/Support-Artikler-Mamut-Business-Software/Lonn-og-personal/Hvordan-regenerere-feriepengegrunnlaget-fra-fjoraret/

 

mvh Henrik - Mamut Support