Mine områder
Hjelp
Jan - Marcin Buslowicz
CONTRIBUTOR ***

Utskrift til e-post skriver ikke ut

av Jan - Marcin Buslowicz

Hei,

 

Plutselig fikk jeg feil kode -30 og jeg fikk ikke printet ut til PDF, jeg kunne derimot printe til e-post.

 

Jeg åpnet mamut ved å åpne som administrator og koden forsvant og jeg fikk printe til PDF men nå kan jeg ikke printe til e-post. Etter å klikke på print så ser ut som programet genererer utskriften men vindu av outlook kommer ikke opp.

 

Hva kan jeg gjøre?

 

Hilsen

Jan

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

 

Forsøk å avslutte Mamut og start det opp igjen på vanlig måte (ikke som administrator).

 

Dersom Mamut kjøres som administrator og Outlook ikke gjør det, så oppfatter Windows dette som to ulike brukere og integrasjonen mellom Mamut og Outlook stopper opp.

 

-30 meldingen løses ofte ved å starte Mamut som administrator slik du beskriver, men det holder å gjøre dette kun en gang slik at PDF driveren (Mamut Virtual Printer) blir aktivert.

Når utskrifter til PDF fungerer igjen kan man starte Mamut på normal måte.

Da skal også kommunikasjonen mellom Mamut og Outlook komme tilbake.

 

 

Med vennlig hilsen

Marius Storm

Supportkonsulent, Visma Mamut AS

 

Jan - Marcin Buslowicz
CONTRIBUTOR ***

av Jan - Marcin Buslowicz

Hei,

 

Dette fungerte Desverre ikke.

Problemmet oppstod ettter at jeg instalerte nye laserprinteren.

 

Når jeg trykker på print til E-post så dukker opp printer ikonet neders i meny linjen og skjer ingen ting.

 

Beklager sent svar men det var fryktelig mye å gjøre.

 

Hilsen

Jan

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎31-01-2018 13:04 ( )

Hei!

 

Forsøk det som står i denne artikkelen:

 

Problemer med Mamut Virtual Printer og utskrift til PDF eller e-post

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Mamut-One/Problemer-med-Mamut-Virtual-Printer-og-utskrif...

 


Dersom dere fremdeles opplever problemer etter å ha fulgt artikkelen over, vil jeg anbefale at dere ringer support på tlf 815 55 470 og taster dere inn til våres tekniske avdeling når dere sitter foran Mamut programmet deres. Det vil gå mye raskere å hjelpe dere å feilsøke der, og sjekke at alle innstillinger hos dere er satt korrekt.

 

Med Vennlig Hilsen

Marius Storm
Supportkonsulent
E-mail Support@mamut.com | Tlf: 815 55 470