Mine områder
Hjelp
William Puntervold
CONTRIBUTOR ***

Endre størrelse på vindu i Visma Business

av William Puntervold

Er det mulig å endre størrelsen på vinduet i Business?
Virker litt "håpløst" å sitte å scrolle i et lite vindu øverst til venstre, når man har så mye plass rundt. Vet dette har noe med oppløsning å gjøre, men dataverden gjør at de fleste i dag sitter med nyere skjermer med langt høyere oppløsning enn kun få år siden. 

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi sendte ut et nyhetsbrev til våre kunder for ikke så lenge siden med en video som demonstrerer hvordan skjermbilder kan tilpasse seg størrelsen på skjermen så du får utnyttet hele vinduet. Jeg legger ved videoen her, så de som er interessert kan se hvordan dette ser ut. Videoen viser salgsordrebildet før og etter at det har blitt løftet til nytt skjermtilpasset design.

 

I Videoen sier jeg "ta kontakt med Amesto" for å få endret. Det er fordi videoen er ment mot våre kunder i vårt nyhetsbrev. Det er selvfølgelig mest naturlig at du tar kontakt med din Visma-forhandler for å få endret dette, eller meld deg på et Visma-kurs for å lære hvordan du selv kan gjøre dette. Uten opplæring er det fort gjort at man tilpasser et skjermbilde så det ser fint ut for en selv, på bekostning av andre brukere som har en annen skjermoppløsning.

 

Mvh. Thomas E. Bezier

Amesto Solutions AS

EddieBratli
VISMA

av EddieBratli

Hei
Det er mange varianter av oppsett, layout, vinduer i Visma Business. Gamle vinduer og vinduer som ikke er laget av oss bør byttes ut med nyere oppsett. 
Du kan alltid bruke standard vinduer levert fra Visma. Fra versjon 14.01 blir standard oppsett/vinduer automatisk lagt til i Visma Business utforsker, Standardoppsett. Fra Standardoppsett kan du kopiere og lime inn under Oppsett.
Se dokumentasjon:
http://doc.visma.net/userdoc/business/15.10/nb-no/products/business/task/t_standard_layouts_copy.htm...

Er du i tvil om hvordan du skal gjøre dette bør du kontakte din partner/forhandler.


Harald_Kjelstrup
CONTRIBUTOR **

av Harald_Kjelstrup

Dette syns jeg dere budre kunne svare åpent på og ikke i en-til-en samtaler. Det er et irritasjonsmoment for flere at skjermbildene i VB ikke er tilpasset moderne skjermer, og er et av momentene til å underbygge at VB er et regnskapsprogram som snart risikerer å bli utdatert.

Godkjent løsning
mnygård
CONTRIBUTOR *

av mnygård (Oppdatert ‎05-03-2021 07:49 av mnygård )

Svaret er at ja, det er mulig. Det gjøres fra Design-modus (Ctrl+D). Årsaken til at Visma ønsker at man skal kontakte partner er at det er litt tungvint å gjøre, men absolutt mulig å gjøre selv når man kan det og er bevisst på hva man holder på med. Jeg lærte å gjøre denne typen endringer på Visma Business videregående kurs 1 og videregående kurs 2.

 

Eventuelt kan man spørre om det er mulig å bytte til Byrå-versjonen av Visma Business. I Byrå tilpasser Visma skjermbildene ved hver oppgradering, og der er kantene på skjermbildene låst til kanten av skjermen i stedet for å være låst på et sted. I tilllegg er utskriftene tilpasset A4-sider. De nye skjermbildene er litt uvant i begynnelsen, men man blir fort vant til dem. De to ulike variantene av systemet har både fordeler og ulemper. 

Ole_Brakstad
CONTRIBUTOR *

av Ole_Brakstad

Dette lurere jeg også på. 

arne fure
PARTNER

av arne fure

Hei Ole, da vil jeg anbefale deg å ta kontakt med din forhandler og ta en prat med dem om det. 

arne fure
PARTNER

av arne fure

Hei William. 
Dette skal vi se på, kontakter deg. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"