Mine områder
Hjelp
Kaj Arne Sortebech1
CHAMPION *

Excel Addin for Visma Business - videreutvikling?

av Kaj Arne Sortebech1

Bruker til daglig Power Pivot, Power BI og OneStop Reporting, men allikevel så har jeg stor nytte av de Excel-funksjonene som ble laget i det som Visma kaller Excel Addin. Bakdelen er at det er tregt og mangler mange felter fra hovedbok (og noe ligger i tabellen for driftsmiddeltransaksjoner). Med den oppbyggingen med at formlene refererer til andre celler som inneholder verdier som kontoer, prosjekter, objekter etc er svært lett å bruke. Og det er svært enkelt å snekre seg rapporter etter behov.

 

Er det mulig å få lagt til flere felter fra regnskap og budsjett som bilagsart, mva-kode og beløp, grupperingsfelter o.l?

 

Hadde det vært mulig å spørre på data fra Power Pivot istedenfor for å øke hastigheten (siden disse blir lagret i minnet)?

 

Hvis ikke Visma selv er interessert i å videreføre dette produktet, så burde de frigjøre koden, så brukerne selv kan få videreutvikle dette selv.

1 SVAR 1

av Per Øyvind Trydal

Hei , jeg har videreutviklet Excel addin nettopp pga det du skriver. Jeg tror ikke Visma kommer til å videreutvikle den. Det er støtte for å hente ut akkurat det feltet du ønsker og du kan til og med lage egne spørringer dersom du mangler noe mot en eller annen tabell. Firmanr er et parameter så dermed er det også støtte for multiklient rapportering. 
Det er også støtte for å skrive tilbake ifm budsjettering, produkt/pris oppdatering. 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"