Mine områder
Hjelp
Tove Kure
CONTRIBUTOR **

Fakturering - ordre har ikke oppdatert informasjon

av Tove Kure

Jeg ser meg nødt til å måtte sjekke alle ordre/kundeopplysninger mot kunderegisteret før jeg fakturerer, fordi jeg har lagt merke til at visse ting mangler.

Det gjelder f.eks. hvis det er lagt inn "sendemeld." for PDF-faktura på e-post og "ordrepref." for fakturagebyrfritak på kunden. Dette kommer altså ikke alltid med. Jeg må i mange tilfeller (men altså ikke hver gang) legge inn dette manuelt før jeg gjør selve faktureringen. Vi har gjort en liten test i dag, hvor han som ferdigmeldte ordre hentet inn kundenr. på nytt før ferdigmelding. Tanken var jo at ny info på kunde skulle legge seg på ordre. Men dette hjalp ikke.

Hva kan vi gjøre med dette problemet?

 

Mvh Tove Kure

 

3 SVAR 3
Tove Kure
CONTRIBUTOR **

av Tove Kure

Dette er fortsatt et problem, fra tid til annen, også på nye ordre.... hm.

Tove Kure
CONTRIBUTOR **

av Tove Kure

Ja, det var vi trodde, men som ikke skjedde - i hvert fall slik som det ble gjort. Skal teste litt mer på akkurat dette.

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr

Hei, disse feltene kopieres fra kundekortet til ordren på det tidspunktet du oppretter ordren mener jeg. Endres disse verdiene på kunden etter at ordren er opprettet blir ikke ordren automatisk oppdatert. Mulig at de hentes på nytt hvis du bruker funksjonen lagre om? 

Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"