Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Flere siffer i kolonne, salgsorde

av Anonymous

Har en kolonne i salgsorden som heter innkjøpsordre nr(trans gr 3) får bare til å skrive inn 9 siffer, når jeg skriver det 10 sifferet endrer alle tallene seg til noe helt annet enn jeg har skrevet. Noen råd

1 SVAR 1

av Johan Birger Stokmo1

Som du ser på statuslinjen når du skriver et "for langt" tall, så står det at inntil 9-10 siffer godtas. 

Dette kan virke som en noe merkelig melding, du kan skrive ni eller ti siffer, men dette skyldes felttypen vi her har å gjøre med. Som alle felter i Visma Business, så er det også en begrensning på hva som kan skrives i dette feltet og begrensningene ligger i databasen der Visma Business lagrer data. Det finnes ingen vei rundt dette.

For spesielt interesserte kan nevnes at dette feltet er av typen Int, og denne felttypen kan inneholde tallstørrelser opp til 2147483647. Her stopper det, det er umulig å skrive inn større tall i denne kolonnen i databasen.

At hele tallet du har skrevet forandrer seg om du overstiger 2147483647 kan vel sies å være en liten programfeil, men det vil uansett ikke være mulig å lagre større verdier enn dette i feltet.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"