Mine områder
Hjelp
Guro Momrak
CONTRIBUTOR ***

Innførsels moms

av Guro Momrak

Hei!

Vi har en del utfordringer på de kundene vi har som har innførselsmoms.

Vi klarer ikke å skjønne hva det er vi gjør feil og hvordan for at det ikke styrer seg riktig. Og på vedlagte kunde viser oppgaven når vi går på "omsetningsoppgave detaljert" riktig, men når vi kjører den ut på papir blir den feil.

Vedlagt følger et eksempel på en print screen av en moms og hvordan samme oppgave blir på utskriften.

På utskriften tar ikke systemet å trekker fra konto "2714 - Innførsels mva høy sats".

 

Noen som har noen gode tips og triks på hvoradn man setter opp innførselsmoms så det kommer riktig ut på oppgavene?

 

Mvh

Guro Momrak

4 SVAR 4

av Einar Fjørtoft

Dette er akkurat slik vi ønsker at Community skal være.
Hjelpe hverandre og utveksle kommentarer og synskpunkter på tvers av selskap, tid og sted.
Helt supert 🙂 

Guro Momrak
CONTRIBUTOR ***

av Guro Momrak

Tusen takk for hjelpen begge to 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

 

Fører dere direkte på 2714?

 

av Einar Fjørtoft

Hei!

Jeg kan ikke gi deg et 100% sikkert svar på stående fot, men i standard oppsett for Visma Business Regnskapsbyrå fungerer dette slik det skal.  

Den mest sannsynlige forklaringen er at MVA formularet i formulartabellen er ikke riktig.  Under mappen "nor.int" i programområdet for Visma Business ligger en importfil som heter "MVA-oppgave 2011.txt". 
Etter siste endringern av MVA satsene i 2011 ble denne filen lagt ut slik at alle be anbefalt å slette eksisterende formular for MVA (NOR) og importere denne tekstfilen til VBsys etterpå.

Be om hjelp til å gjøre dette, og ta backup av formularer og formularelementer på forhånd. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"