Mine områder
Hjelp
Andrea Carneiro
CONTRIBUTOR ***

Oppheving av sperring på leverandør

av Andrea Carneiro

Hei,

Ved spørring på leverandørreskontro opplever jeg at det er satt en sperre ett eller annet sted, som gjør at jeg ikke fåt til å spørre på perioder etter 5/2019. Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor denne sperren er satt, og hvordan den oppheves?

 

Hilsen

Andrea Carneior 

3 SVAR 3

av Per Øyvind Trydal

Det er ingen sperre for å spørre på leverandørreskontro eller andre tabeller i Visma Business.

Kan være at det ligger utvalgsvilkår i skjermbildet sånn at det ikke vises noe etter 5/2019.

Utvalgsvilkårene kan endres ved at du står i tabellen som viser transaksjonene og så klikker på funksjonstasten F9. Da vil du få opp en dialogboks som viser utvalgsvilkårene i akkurat det skjermbildet.

Marker en eller flere vilkår og klikk på Slette knappen.

 

Tipper det løser problemet ditt og i såfall får du endre på disse utvalgsvilkårene slik at det blir riktig neste gang

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Godkjent løsning
Andrea Carneiro
CONTRIBUTOR ***

Hei,

Nei, det var ikke tabeller som stå feil på. Det var faktisk låste prosesser.

feltet til periode er låst av en annen prosess. Vi opphever dette ved å trykke ctrl-u for å hente opp en skjult kolonne, haker av for kontroll kollonner og henter opp kolonnen prosessnr. Når vi står i prosessnr på den aktuelle raden, trykker vi ctrl-shift-delete for å slette prosessen.

Mvh

Andrea Carneiro 

Godkjent løsning
Per Øyvind Trydal
PARTNER

Hei, om det løste saken så fint om du merker saken som løst. 

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"