Mine områder
Hjelp
Alf Christian Falck
CONTRIBUTOR **

Opprette ordre på mange kunde samtidig

av Alf Christian Falck

Hei 
Jeg har en excelliste med 120 kunder som skal ha x antall av 1 vare. Kan jeg opprette alle disse 120 ordren i en copy+paste-funksjon, istedet for å opprette 1 og 1 ordre for å punsje ordre? 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, det går fint 🙂

Opprett en ordre (uten å påføre kundenr). Deretter henter du opp kolonnen "Kundenr" på ordrelinjene og legger da inn det du har i Excel (med produktnr, antall, pris, kundenr etc). Deretter lagrer du denne ordren.

Så høyreklikker du på ordrehodet (altså der ordrenr er) --> Behandling --> Del opp.

 

Det blir da opprettet 1 ordre per kunde og du kan da enkelt fakturere alle sammen uten at du manuelt må opprette en-og-en ordre.

 

Gjerne marker/godta dette svaret som løsning om det fikser ditt behov.

 

/Idar

Alf Christian Falck
CONTRIBUTOR **

av Alf Christian Falck

Tusen takk! Det funket! 

Jeg klarte derimot ikke å legge inn "merket"-felt eller "Ordrenummer hos kunde". Da fikk jeg melding om at jeg ikke fikk endre i fremmede kolonner. 
Har du en fix på det også? Altså kundens referanse som er unik pr kundenummer (butikkjede med bestilling pr butikk

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du kan nok ikke velge å legge det til via den underliggende tabellen "Ordre" med feltet "Ordrenr hos k/l", nei.

 

Men på ordrelinjen kan du f.eks bruke "Fakturareferanse" (SQL-navn: "InvoRef"). Det kan du legge inn per ordrelinje og det vil fungere å splitte ordren. Men du må da ha et formular som du kan legge inn dette på etterpå. Alternativt kan du velge å hente opp dette feltet på ordrehodet og kopiere fra denne kolonnen og over til "Ordrenr hos k/l" (SQL-navn: "CSOrdNo") slik at det blir på et EHF-støttet referansefelt.

 

/Idar

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"