for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Jeg har en excelliste med 120 kunder som skal ha x antall av 1 vare. Kan jeg opprette alle disse 120 ordren i en copy+paste-funksjon, istedet for å opprette 1 og 1 ordre for å punsje ordre?
Løst! Gå til løsning.
Ja, det går fint 🙂
Opprett en ordre (uten å påføre kundenr). Deretter henter du opp kolonnen "Kundenr" på ordrelinjene og legger da inn det du har i Excel (med produktnr, antall, pris, kundenr etc). Deretter lagrer du denne ordren.
Så høyreklikker du på ordrehodet (altså der ordrenr er) --> Behandling --> Del opp.
Det blir da opprettet 1 ordre per kunde og du kan da enkelt fakturere alle sammen uten at du manuelt må opprette en-og-en ordre.
Gjerne marker/godta dette svaret som løsning om det fikser ditt behov.
/Idar
Tusen takk! Det funket!
Jeg klarte derimot ikke å legge inn "merket"-felt eller "Ordrenummer hos kunde". Da fikk jeg melding om at jeg ikke fikk endre i fremmede kolonner.
Har du en fix på det også? Altså kundens referanse som er unik pr kundenummer (butikkjede med bestilling pr butikk
Du kan nok ikke velge å legge det til via den underliggende tabellen "Ordre" med feltet "Ordrenr hos k/l", nei.
Men på ordrelinjen kan du f.eks bruke "Fakturareferanse" (SQL-navn: "InvoRef"). Det kan du legge inn per ordrelinje og det vil fungere å splitte ordren. Men du må da ha et formular som du kan legge inn dette på etterpå. Alternativt kan du velge å hente opp dette feltet på ordrehodet og kopiere fra denne kolonnen og over til "Ordrenr hos k/l" (SQL-navn: "CSOrdNo") slik at det blir på et EHF-støttet referansefelt.
/Idar
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.