avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Alf Christian Falck
CONTRIBUTOR *

Opprette ordre på mange kunde samtidig

av Alf Christian Falck

Hei 
Jeg har en excelliste med 120 kunder som skal ha x antall av 1 vare. Kan jeg opprette alle disse 120 ordren i en copy+paste-funksjon, istedet for å opprette 1 og 1 ordre for å punsje ordre? 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
IdarAspmodal
CHAMPION ***

av IdarAspmodal

Ja, det går fint 🙂

Opprett en ordre (uten å påføre kundenr). Deretter henter du opp kolonnen "Kundenr" på ordrelinjene og legger da inn det du har i Excel (med produktnr, antall, pris, kundenr etc). Deretter lagrer du denne ordren.

Så høyreklikker du på ordrehodet (altså der ordrenr er) --> Behandling --> Del opp.

Det blir da opprettet 1 ordre per kunde og du kan da enkelt fakturere alle sammen uten at du manuelt må opprette en-og-en ordre.

Gjerne marker/godta dette svaret som løsning om det fikser ditt behov.

/Idar

Alf Christian Falck
CONTRIBUTOR *

av Alf Christian Falck

Tusen takk! Det funket! 

Jeg klarte derimot ikke å legge inn "merket"-felt eller "Ordrenummer hos kunde". Da fikk jeg melding om at jeg ikke fikk endre i fremmede kolonner. 
Har du en fix på det også? Altså kundens referanse som er unik pr kundenummer (butikkjede med bestilling pr butikk

IdarAspmodal
CHAMPION ***

av IdarAspmodal

Du kan nok ikke velge å legge det til via den underliggende tabellen "Ordre" med feltet "Ordrenr hos k/l", nei.

Men på ordrelinjen kan du f.eks bruke "Fakturareferanse" (SQL-navn: "InvoRef"). Det kan du legge inn per ordrelinje og det vil fungere å splitte ordren. Men du må da ha et formular som du kan legge inn dette på etterpå. Alternativt kan du velge å hente opp dette feltet på ordrehodet og kopiere fra denne kolonnen og over til "Ordrenr hos k/l" (SQL-navn: "CSOrdNo") slik at det blir på et EHF-støttet referansefelt.

/Idar