Mine områder
Hjelp
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

Oppstart av bankavstemming i Visma Business - hvordan legge inn manuelle poster på kontoutskriftside

av Beathe_Rian

Jeg skal hjelpe til med å få i gang bankavstemming på flere klienter i Visma Business. I rutinebeskrivelse fra 2020 som jeg har fått av vår partner henvises det til:

 

Det kan også hende at du mangler «IB-poster» i kontoutskrift fordi du kom i gang for sent med innhenting av kontoutskrift via Visma.net AutoPay eller fordi du har liggende en såpass gammel post i det gamle avstemmingsskjemaet at du må registrere posten manuelt på kontoutskriftssiden. Det finnes derfor mulighet for manuelt å legge til kontoutskriftsposter direkte i avstemmingsbildet:

Beathe_Rian_0-1655452524168.png

 

Jeg har ikke klart å finne noe oppskrift på hvordan dette gjøres.  Er det noen som kjenner til dette?

@hege aaserud  @Eddie Bratli 

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
1 SVAR 1
Godkjent løsning
Beathe_Rian
CONTRIBUTOR ***

av Beathe_Rian

Vel, det var ingen respons å få her, så jeg sjekket litt videre selv. Inn under Visma Business brukerveiledning fant jeg informasjon som hjalp meg videre. Det sto bl.a at kontoutskrifter fra banken blir importert til tabellen Kontoutskriftstransaksjon.

Så da gikk jeg inn under Tabeller | Regnskap | Hovedbok | Kontoutskriftstransaksjoner

Beathe_Rian_0-1656484352898.png

 

Inne i denne tabellen kunne jeg legge inn de postene på manglende bilag slik at jeg fikk balansert kontoutskriften.  Det var enkelt da jeg først forsto hvor jeg kunne få lagt inn dataene.

 

Beathe Rian
Folde Regnskap og Rådgivning AS
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"