Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Produktbilde på formular

av Anonymous

Hei,

 

Ønsker å vise produktbildet på formularet til f.eks. tilbud, slik at alle produkter listes med et lite bilde.

Er dette mulig og eventuelt hvordan. Vi bruker produktbilder pr i dag, slik at det ligger info i bildefilnavn på produktene.

6 SVAR 6
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Vi brukar lösa detta med en anpassning. Det finns ingen lösning för det som standard vad jag vet tyvärr.


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Mikael,

 

Vil det si at du har en løsning på dette? har du noen eksempler på hvordan dette kan ordnes?

chriswidell
CONTRIBUTOR **

av chriswidell

Hej Fosen,

 

Som Mikael säger får man tyvärr lösa detta med en anpassning till Visma Business. Det är en fråga vi ställer regelbundet till Visma men man bör också utvärdera andra kanaler för att kommunicera produktbilder.

 

Som Mikael siger må vi desværre løse dette med en tilpasning af Visma Business. Det er et spørgsmål vi  regelmæssigt stiller til Visma, men man bør også overveje andre muligheder for at kommunikere produkterbilleder. 

 

Se bifogat/Se vedhæftet exempel:

 

OrdDoc med bildOrdDoc med bild

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Ja det er slik vi ønsker det, er dette en fungerende løsning, eller er det bare en muck up/design forslag ?

chriswidell
CONTRIBUTOR **

av chriswidell

Hej,

 

Ursäkta sent svar över sommaren här! 

 

Det är en fungerande lösning, bilden är tagen från en av våra största retail-kunder.

 

Du når mig enkelt på +46760435476 eller +4592152023, alternativt christian.widell@exsitec.se eller cwi@iadvice.dk om ni vill veta detaljer kring lösningen! Det finns fler alternativ med DDE-fält osv som Per säger, men det utvecklas tyvärr inte aktivt av Visma längre.

 

Vänligen,


Christian Widell

av Per Øyvind Trydal

Å skrive ut produktbilder på et formular fra Visma Business krever en del tilpasninger. Først må du lage formularet vha Crystal Report, Microsoft Report Designer e.l. og deretter må du overstyre Visma sin forretningslogikk ifm utskrift vha BIG. 

 

Et alternativ til dette er å bruke funksjonen Opprett dokument fra tilbudsordre, og bruke Word/Excel hvor du har laget en mal som henter data + produktbilde fra Visma vha ordrenr. Visma overfører noen felter til word/excel når man bruker funksjonen Opprett dokument. Oversikt over disse feltene ser man under \Visma\Business\Templates\DDEFields\

Det finnes ikke så veldig mye info for hvordan man går frem for å lage maler. Jeg lagde en veiviser/mal for mange år siden som henter nesten alle feltene fra ordre, ordrelinjer, aktør ++ ved å sette inn bokmerker med en spesiell syntaks i word malen.

 

Et tredje alternativ er å lage et vedlegg til ordren som inneholder produktinfo/-bilder.

 

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"