Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Remittering til leverandør i utlandet

av Anonymous

Hei!  Trenger en mal for hva som må registreres og hvor, for at man skal kunne remittere en utenlandsk leverandør.

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for hjelpen. Tror jeg må ta dette med forhandler, for jeg får ikke lov å lagre når jeg har satt de to hakene under landbehandling.

Takk for at du prøvde 🙂

Tone Astrid Hjartsjø1
CONTRIBUTOR **

av Tone Astrid Hjartsjø1

Hei,

Driver visst å prøve å lære bort ting jeg ikke kan her.. IBAN skal legges inn i bankkonto, men for å kunne gjøre det må du huke av i feltet "Landbeh" for Unntas Bankkonto og Iban kontroll. Dette feltet hentes ved å hente inn kolonne, velge underliggende tabell Land, for så å velge Landbeh.

Beklager, er ikke så dreven på utenlandsremittering, visste bare at det var en måte å hente fra IBAN på, men ser jo nå at en ikke får lagt noe inn i det feltet.

Ser og at det er en del andre felt som må legges inn, bla a Dekl. kode og deklarasjonstekst. 

Sorry, var visst ikke så mye hjelp i dette likevel. 🙂

Tone A

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk fo rsvar. Vet du om det er noen måte man må skrive IBAN på? Jeg har prøvd med mellomrom for hvert 4. siffer og uten mellomrom i det hele tatt, men det fungerer ikke...

Tone Astrid Hjartsjø1
CONTRIBUTOR **

av Tone Astrid Hjartsjø1

Hei,

Er egne felt som heter IBAN og Swiftkode, men litt krøkkete å få fram i bildet.

Velg hent fram kolonne (Ctrl + U) og dobbelklikk på underliggende tabell "Bankforbindelse", da vil du under "Skjulte kolonner" til venstre få IBAN og Swift opp som mulige valg.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Satser på at noen plukker opp denne selvom tråden er gammel.

Legger jeg inn IBAN i Bankkonto-feltet?

Heidi Høgmo Jakobsen
CONTRIBUTOR ***

av Heidi Høgmo Jakobsen

Hei

Hent opp feltet Lev.pref og huk av for utenlandsremittering, og så må du selvfølgelig legge inn IBAN og SWIFT.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"