Mine områder
Hjelp
Trine Amundsen
CONTRIBUTOR **

Aldersfordelt saldoliste, kunder med salo 0,- og øresavrundinger

av Trine Amundsen

Har problemer med at fakturaer blir sendt ut med en sum, og innbetaling fra kunde varierer med 0,01 - 0,02 kr e.l. Får da en øredifferanse på MANGE KUNDER, som kommer opp for forfalt saldo/tilgodebeløp da jeg kjører liste for alderforsdelt saldoliste åpne poster. Tok jobben og korrigerte ALLE øresavrundinger på reskontroene, men de forsvant ikke av den grunn... Nå får jeg opp to summer på kundelinjen, en med + beløpet og en med - beløpet. Saldo blir 0, men jeg ønsker den da IKKE med på åpne poster... Ønsker en boks med valg for "Beløpsgrense" e.l slik det er i Transaksjonslisten. Prøvde å skrive ut åpne poster der, med beløpsgrense 1,-. Fikk da vekk alle de med øresavrundingene, men fant ikke noe valg for å få sum pr kunde - fikk bare alle fakturaer som ikke er betalte. Dette med øresavrundinger har jeg tatt opp før også, det fungerer veldig dårlig - da fakturaen går ut med en sum herfra, kommer til kunden med ett annet beløp, og da oppstår differansene med en gang. Til og med om du kjører autokredit på en faktura, er det ikke sikkert det blir samme beløpet (den skiller mellom varelinjer og timer har det blitt meg fortalt). Men det er jo for tungvint....! Noen som har noe tips til hvordan bli kvitt kundene med saldo 0,- på div. lister...?

4 SVAR 4
Lucinda Bjørnset Reksten1
CONTRIBUTOR ***

av Lucinda Bjørnset Reksten1

Du vil få dei vekk om du matcher postene mot kvarandre. Regnskap -bilag åpne/merke poster. Utenom det forstår eg din frustrasjon med differansene som oppstår på kunder. Ofte med 0,01. Det oppstår dessverre ofte.

Trine Amundsen
CONTRIBUTOR **

Hvordan matcher jeg postene mot hverandre? Jeg får de opp på Aldersfordelt saldoliste/åpne poster på kunder - og det er irriterende å få opp 50 linjer med 0,01 og -0,01 på hver kunde...

Lucinda Bjørnset Reksten1
CONTRIBUTOR ***

Du går på Regnskap - Bilag - åpne/merke poster

av Hege Johansen2

Hei Trine

Her må vi nok ta kontakt med deg for å se på saken

vi vil ta kontakt med så fort vi har mulighet.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"