Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Automatisk påslag av kostpris i pakkseddel

av Anonymous

Hvordan kan jeg fjerne det automatiske påslaget contractingen legger inn når jeg skriver inn priser pakkseddel?

 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

 

Du vil fram til at du kun taster en kundepris og at den overstyrer alt og ikke endres.

1) Du kan jo fjerne materialavtalen på ordren om du ikke skal bruke den på noen av varene.
    Har den en normal vare henter du bare varen, taster inn kundeprisen på linja og svare Ja på at det skal overstyre prisen. Da vil du også låse prisen fra rekalkulering.
    Er det en diversevare så taster du både kostpris og kundepris og disse blir slik du taster.

2) Hvis du normalt har en materialavtale på kunden/ordren og det kun er spesielle varer (skaffevarer) som ikke skal ha noe påslag så må du bare utelate disse varenumrene fra materialavtalen.

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg finner ikke Fakturering - Registrering - Materialeavtale, men under Fakturering - Vedlikehold - Materialeavtale kan jeg endre påslaget.
Men jeg kan ikke deaktivere den, hvis jeg setter den i 0, kommer det et automatisk påslag på 0% fra kostprisen. Som gjør at jeg igjen må skrive inn prisen flere ganger. 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Ser at det ligger en Materialavtale som heter 1 Listepris på ordren. Skal det ikke være noen påslag kan du fjerne materialavtalen på hovedopplysningene på ordren og rekalkulere pakkseddlene etter "Endret Materialavtale".  Skal materialavtalen endres må du gå til Fakturering - Registrering - Materialavtale.  Her ligger varenummer 10000 med 20% påslag.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"