Mine områder
Hjelp

Bizweb og søkekriterier

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Når en gjør en søk med bizweb på sine bedriftkunder, gjør den da søk på alle søkefelt? Altså at alle søkefelt må stemme for at den skal komme tilbake med noen informasjon?

De fleste kundene våre ligger ikke med organisasjonsnummer og hver gang jeg trykker Bizweb får jeg opp "Ingen firmaer funnet! Utvid søket og prøv igjen.". Både navn, adresse og kommune er rett og lik den som ligger i Bizweb.

Kan jeg sette kriteriene for hvilke felter det skal søkes på?

Cathrine

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Søket bruker navn, adresse, postnummer og poststed, men bryr seg ikke om kommune.
Hvis man søker på kun navn eller deler av navn så får man opp alle som passer.
Legger man f.eks. inn firmanavn og postnummer og det ikke finnes noe firma med dette navnet på dette postnummeret så finner man det ikke i Bizweb.
 
Hvis vi skulle vise alle firmaer hvor vi fikk treff på ett av søkekriteriene ville det bli ei lang liste.
Hvis vi da taster inn «Rør» i navn og «Drammen» i poststed ville vi da fått alle firmaer i Norge med «rør» i navnet og i tillegg alle firmaer som finnes i Drammen.
Det vi ønsker å finne med et slikt søk er jo å kun å finne firmaer i Drammen med «rør» i navnet.
 
Er man litt usikker på firmaets navn og adresse så forsøk følgende:
Den beste måten å søke i BizWeb på er å legge inn en sikker del av navnet og utelate AS-er og forkortelser eller forbokstaver i firmanavn. (Eks.: For firma «P. Johannesen Eftf. AS» så skriv inn «Johannesen»)
Legg så inn deler av gatenavnet uten «gate» eller «gt.» eller gatenummer.
Til slutt poststed om det er kjent eller postnummer, men kun om det er helt sikkert.
 
Anne Grøtting
CONTRIBUTOR **

av Anne Grøtting

Hei, du må ha organisasjonsnr for å få brukt Bizweb

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"