Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Bokføring av fakturareserve

av Anonymous

Hei,

Idag da jeg førte fakturareserven pr januar 2016, ble kun ny fakturareserve bokført, den fra 31.12.15 ble ikke tilbakeført? Dette skjedde automatisk sist månedsslutt??

Hva kan dette skyldes?

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Da har du snakket med vår produktansvarlig, men vil alikevel informere her at dette er rettet i versjon 5.41.05

Regnskapspostene må tilbakeføres manuelt.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Saken undersøkes av vår produktansvarlig som tar dette videre med utviklingsavdeligen.  Du vil høre fra oss.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen,

 

Dette har jeg desverre ikke sett.

Hva gjør jeg nå - regnskapet for januar er jo helt feil.....

Vi har "oppdater fakturareserve" - men ser jo at disse også er feil. Ordrer fra desember ligger inne med verdien pr 31.12 + verdien pr. 31.01..

Takknemlig for gode tips:-))

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Dette er hentet ut fra hjelpen i Visma Contracting:

Avslutt denne ordreperiode 

Du velger her om rapporten skal bokføre/avslutte perioden. Rapporten vil tilbakeføre det som ble bokført i forrige periode og føre nye verdier inn i denne periode. Unntaket er når den første rapporten kjøres på nytt år - da vil ingen tilbakeføring finne sted. 

Samtidig vil perioden bli låst for føring av kostnader på ordrene. Dersom du prøver en slik føring, vil du få et valg om føring skal oppdateres på neste periode (inneværende). 

Dersom du har aktivisert koden for bokføring i prosjektregnskapet ("Oppdater fakturareserve pr ordre" under Systemopplysninger) blir fakturareserven oppdatert på hver ordre.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"