Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Bytte avdeling

av Anonymous

Vi benytter oss av avdelingsregnskap og det hender vi skriver ordrene på feil avdeling. Er det en mulighet til å bytte avdeling på ordrene etter de er påbegynt ?

6 SVAR 6
Kjetil Ytterdahl
CONTRIBUTOR ***

av Kjetil Ytterdahl

Ok, Flott

Takk for hjelpen!

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Grunnen til at alt forsvinner er at du gjør det på denne måten.  

Det jeg forklarer over er endring av Avdeling.  Når du endrer Anlegg på måten du beskriver forsvinner koblingen mellom ordre og Anlegg og linjene forsvinner.  Når du skal flytte en ordre til nytt anlegg har vi en rutine for dette som gjør at alle registrerte timer og materiell legger seg på det nye anlegget.

Ordre - Vedlikehold - Flytt ordre: Skriv ordrenummer, trykk "enter", skriv inn nytt Anlegg og trykk "enter" - start oppdateringen. (Se vedlegg).

Hvis du setter tilbake opprinnelig Anlegg, og deretter bruker denne flytterutinen får du alle dine registreringer tilbake.

 

Ha en god dag:)

Kjetil Ytterdahl
CONTRIBUTOR ***

av Kjetil Ytterdahl

Ok.

Er det siste du nevner der jeg har slitt litt med. Det jeg har gjort er å endre ordrestatus til "ikke påbegynt" for så å flytte ordre til annen avdeling eller anlegg, men da blir alle registreringer på ordren slettet (eller de forsvinner hvertfall) og må legges inn på nytt. Skal det være slik? Eventuelt er det en annen metode for å endre avdeling på ordre eller må man opprette ny?

 

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Nei, avdelingsfeltet på ordren blir "grået" ut (låst) etter du har registrert på ordren.  Det er avdelingen som ligger på ordren som blir foreslått på alle registreringer på ordren, men man kan fritt endre avdelingen i registreringen.  Hvis man endrer status og bytter avdeling på ordren, blir allikevel alle registreringer som er foretatt liggende igjen med opprinnelig avdeling.  Timer, pakksedler og evnt. andre registreringer må endres. Man kan på hver registreringslinje overstyre avdelingen så lenge timer/materiell ikke er fakturert eller det er kjørt lønn.

Kjetil Ytterdahl
CONTRIBUTOR ***

av Kjetil Ytterdahl

Hei,

Er det enkel løsning på dette "problemet"? Kan jeg bytte avdeling etter at det er tatt registreringer, uten å slette dette?

Godkjent løsning
Hege Johansen2
VISMA

av Hege Johansen2

Hei

Vi på support tar kontakt med deg på tlf, for svar på spørsmålet ditt:)

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"