Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Dokumenter sendt som e-post fra VDC kan ikke leses på telefon

av Anonymous

Dokumenter blir lagret som tiff i VDC, og det er sikkert vel og bra. Videresender du et dokument på e-post vil alle med windows fotovisning kunne se det, også om det har flere sider.Sikker ikke noe problem på Mac heller.

Men det virker som hverken ios eller android har native støtte for å vise tiff sendt via e-post, vi har i alle fall problemer med å få dette til på jobb. Jeg kjører nyeste android (4.3) og to av mine kolleger kjører ios7 på iphone 5 eller 5s, er ikke helt sikker. Klarer ikke å vise hverken en- eller flersides tiff.

Det er sikkert mulig å installere en tredjeparts app for å få dette til, men det er vanskelig å vite hvor sikre disse er, da selv den enkleste app krever tillatelse til alt fra å redigere kontaktene dine til å spore og rapportere intervalltiden på toalettbesøkene dine. 

Det hadde vært flott om vi kunne fått valget "Send som pdf" når en skal sende dokumenter, alternativt at Visma kan anbefale og gå god for en app, eller lage sin egen, så den gode flyten VDC gir også tar høyde for at folk av og til bruker telefonen sin på jobb i disse dager.

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk! 🙂

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Ditt innspill er sendt videre som et forslag til endring i Dokumentsenter.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Så lenge filene skal sendes innad i bedriften er dette greit nok, men i tilfelle man skal sende til kunder eller leverandører synes jeg det blir vel drøyt å be dem installere en tilleggsapplikasjon for å få lov til å se filer vi sender. Jeg tviler ikke på at tiff er det beste valget for bruk i vdc, men jeg syns samtidig at det brude vært implementert et konverteringsvalg når man skal sende som e-post. 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Atle!

Som du påpeker finnes det et utall av slike apper. Nedenfor er en som virker og som er anbefalt av mange:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tdfsoftware.fiv&hl=no

Men sikkerheten er du nødt til å verifisere med din it-/nettverksleverandør.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"