Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Faktura på Epost - utskrift

av Anonymous

Har nå fått satt opp Visma til å sende faktura på epost. Men regnskapsfører hos oss trenger å få skrevet ut faktura samtidig på papirformat. Hvordan gjøres dette lettest? Kan jo gå inn i angitt mappe hvor pdf'ene legger seg, og printe ut derifra, men dette blir jo tungvint.

Håper på rask tilbakemelding 🙂

9 SVAR 9
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Er det mulig å få papirkopier ved utskrift når jeg bruker Visma Business ?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det ser jeg nå. Var ikke klar over fanen over, og at man her selvsagt er relatert til den. Ja, man lærer så lenge man lever og spør :-). Kanskje den kan merkes på en måte som gjør at nye brukere "må stoppe opp litt", og derfor blir oppmerksom på hvor man er.

Jeg fulgte jo bare en tråd som dukket opp på min forside og tenkte ikke over hvor den førte meg. Det endte jo opp med at jeg nå vet mer enn i går, og det er jo en bra sak.

Men, det forteller meg også at når Visma Contracting har en slik løsning bør det også komme på andre Visma produkter, som har samme behov. Kanskje en enda bedre samhandling kan gjøres, og at utviklere og produktansvarlige snakker sammen.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Visma Global eller Contracting.

Det burde ikke være noe problem om man bruker menyene.
Da kommer en til valg av produkt og får bl.a. valget mellom Visma Global og Visma Contracting.

Hvis man kun taster inn et søkebegrep på toppen og så velger "Forum" til venstre, får man opp sakene uten at man direkte ser hviklet produkt det dreier seg om.
Jeg har lag inn et forslag om å gjøre dette klarere.

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ok, jeg forstår. Kontaktet vår forhandler angående saken og de bekreftet at det var Visma Contracting. Det ville kanskje være smart av Visma å legge inn en kommentar på slike saker om hvilke versjoner det gjelder for.

Har ellers funnet en grei måte å gjøre det på i Visma Global. Alle faktura som ligger klar i journalen, og som har blitt sendt ut, går jeg til "Rutiner" - "Satsvise rutiner" - "Fakturering" - "Faktura utskrift - reprint" - Velger fakt.nr i utvalg - Verdi: 106772:106782 (eks) og NB! Velger: lokal printer - da kommer det ut på papir det som også har blitt sendt på e-post som PDF vedlegg.

Hvis det ikke velges printer så kommer den opp som e-post slik den ble sendt første gang.

av Anne Haagensen

Hei!

Dette gjelder ikke for Visma Global, men økonomisystemet Visma Contracting.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kan noen forklare dette litt nærmere? Vi bruker Visma Global og ved avslutning av en ordre velges 'Fakturavalg' - 'Fakturautskrift', men det finnes ingen avkrysningsboks for valg av "papirkopi av elektroniske faktura". Hvis kunden står oppført med 'Visma Autoinvoice" kommer automatisk en papirkopi, men med e-post må vedlegget åpnes og printes ut.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

En del vil gjerne beholde en papirkopi av alle fakturaer.
De skriver derfor ut papirfakturaene de skal pakke og sende, samtidig med de elektroniske fakturaene, for deretter å kjøre en reprint av alle fakturaene til papir.

av Anne Haagensen

Det er riktig som Lina sier, huk av i bosen "papirkopi av elektroniske fakturaer"

Altså, hvis man har satt opp systemet med bruk av E-post eller eFaktura (AutoInvoice), så kan man velge om disse fakturaene også skal skrives ut på papir (Papirkopi av elektroniske....).
Standard er at disse IKKE kommer ut.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Når jeg velger utskrift av faktura har jeg en liten boks helt nederst hvor jeg kan velge "papirkopi av elektroniske fakturaer". Da kommer de opp for å sendes med mail (ikke efaktura) og de kommer i printer.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"