Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fakturering på ordre som skal dles på flere fakturaer

av Anonymous

Er det mulig å merke ut spesifikt materiell og timer som skal være med på en faktura på en ordre? Har masse materiell bokført, men skal bare fakturer noe av det på denne fakturaen?

7 SVAR 7
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Jeg har nå testet det du skriver og dobbeltsjekket med utvikler.

Når en pakkseddel blir hentet opp til et fakturaforslag blir varelinjene merket som fakturert.  For at de skal legges tilbake må hele fakturaforslaget slettes.  Setter du 0 på noen varelinjer og kjører ut fakturaen er linjene fremdeles merket som fakturert.  Disse kan da ikke hentes opp på nytt ved evnt. en ny faktura.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det jeg gjør av og til hvis ikke alt materiell fra en eller flere sedler ikke skal være med på en faktura er å sette de varene med antall 0 i fakturaen. De varene vil da stå som ikke fakturert ved neste fakturering og bli med da. Nå jobber ikke jeg på support, så hvis det er feil å gjøre det slik får noen korrigere meg.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er ingen mulighet for å gjøre dette pr.varenummer. Du må da eventuelt opprette en ny pakkseddel hvor du legger inn de varene som ikke skal faktureres ennå. Du må da må da slette disse fra den opprinnelige seddelen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

men ingen annen mulighet til å merke ut varer uten å ta HELE seddel?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det stemmer. Dette vil da gjelde alt materiell på en seddel.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

OK, men dette gjelder bare hele sedler, ikke del av en seddel? Nina

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

På spørring seddel på ordren kan du huke av for ikke fakturerte sedler. Da kan du sette sedler på vent. Dette vil da gjelde alt materiell på pakkseddelen.  Når det gjelder timer kan du gå på spørring timer og huke av for ikke fakturerte timer. Da kan du sette siste dato på timer som skal faktureres.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"