Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fakturerte timer - Nelfo undersøkelse

av Anonymous

I lønnsomhetsundersøkelsen fra Nelfo blir man bedt om å fylle ut antall utfakturerte timer. Jeg har snakket med Visma support, som kan fortelle at Visma ikke har noen rapporter som viser dette.

Mitt spørsmål til dere andre som er medlem i Nelfo er da, hva slags tall bruker dere her? Hvordan finner dere antall utfakturerte timer?

2 SVAR 2
Hilde Tønnesen1
CONTRIBUTOR ***

av Hilde Tønnesen1

Vi bruker en lønnsart til alt som skal faktureres videre (103) så har jeg egen lønnsart på f.eks interntid (195) fant ut det kunne være greit blant annet mht til den lønnsomhetsrapporten ifjor:-)

 Men anbudsjobber blir også reigstrert på samme lønnsart, så hvis det skal splittes i antall timer.

Totaltsummen av 103 vil jo bli enkel å bruke da tneker jeg og antall timer vil jo komme frem - eller hur?

Kanskje vi kan diskutere det i Tallin, Lina - Gleder meg ihvertfall til påfyll  🙂

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Beste måten å få ut fakturerte timer på er å kjøre sammendragsrapporten. (Ordre-Rapporter-Sammendragsrapport) Velg ønsket periode, huk av for "Regning/Annet" og velg status fra 5-8.  Du får da ut en rapport som viser timer på ordrene som er fakturert i valgt periode.  Anbud/Fastpris jobbene er ikke med her.  Systemet kan ikke vite hvor mange timer som er fakturert i fastprisjobbene, men ønsker du å ha med disse ordrene i rapporten velger du status "Alle".

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"