Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ferie ført i handyman

av Anonymous

Når montørene fører ferie i HM og jeg henter de inn i visma kommer jeg inn i fraværsføringen (takk for den muligheten, veldig kjekt!), men ser om datoene de fører for er i 2015 kommer man ikke i fraværsføringen for 2016.

Jeg endrer det slik at det står 2015 og fører ferien på riktig dato.

MEN.. så ser jeg at disse dagene trekkes på feriedagene for 2016 når man får inn på lønn - vedlikehold - ansatte og feriepengelisten.

En ansatt som hadde tatt 7 feriedager i desember sto plutselig med 18 dager igjen i 2016 på listen, selv om jeg i fraværsregistreringen hadde ført dagene på 2015.

Det ble heller ikke registrert korrekt at jeg endret fraværet ned til 6 dager, da den ene dagen ikke skulle være ferie.

Oppsummert:

-Ferie ført i HM på 2015 blir ført som fravær på feriepengelisten for 2016 (selv om man fører de på riktig år i fraværsregistreringen)

-Hvis man retter på det den ansatte har ført i HM kommer ikke korrigeringen man gjør i fraværsregistrerngen inn.

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det ble nylig retta, men ennå ikke lagt ut på noen fix.

Last ned programmet (L10100.acu) fra linken nedenfor og lagre det under \Contractting\Prog\    (Ja - erstatt det ekisterende)
(Mottaket fra håndholdt må startes på nytt.)

Korreksjonen skal virke for både Handyman, SpeedyCraft m.m.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"