Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feriepenger

av Anonymous

Nå skal jeg kjøre feriepenger. Må jeg gå inn å åpne de som har sluttet men som skal ha feriepenger eller funker det greit å bare krysse de av på kjøringen? Ser det blir lønnslipper for de uten å åpne de, men kommer de med på banklisten? ellers er det noen andre tips før jeg kjører feriepenger, mente å finne en " bruksanvisning" for det som jeg brukte i fjor, men finner ikke den noe sted. 🙂

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Veiledningen du har sendt med gjelder Visma lønn/Avendo. I Contracting fungerer det litt anderledes.

Når en ansatt er sluttet setter man på en sluttet dato. Man trenger ikke huke av for sluttet før man har kjørt aller siste lønnsavregning. Ved at man har satt på en sluttet dato får man generert feriepenger for sluttede via feriepengelisten.

Når man har kjørt siste lønnsavregning markeres den ansatte som sluttet så kommer den ikke opp i listen over aktive lønnstakere.

Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Det skal ikke være nødvendig å fjerne haken på de som har sluttet  som skal ha feriepenger. Du får bare en "pop-up" opplysning om at de normalt ikke skal ha noen utbetaling fordi de har sluttet . Men det er bare å kjøre videre så blir de med 🙂

Feriepengveiledning finner du her:

http://community.visma.com/Global/Visma%20Software/Produkter/Visma%20L%c3%b8nn/Bilder%20Visma%20L%c3...

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du må fjerne haken på sluttet for de du skal kjøre lønn for, når lønnskjøringen er kjørt setter du på haken igjen.

Forskudd kjøres på vanlig måte i systemet, du må kjøre tildligere utbetalt forskudd og lønnsarten for feriepenger på en senere kjøring.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

og i tillegg, hvordan legger jeg inn de som har fått forskudd på fereipenger? som vanlig forskudd i oversiktsbildet på den enkelte?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"