Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Forskudd lønn

av Anonymous

Har betalt forskudd uten å opprette egen lønnskjøring, betalt manuelt i bank å ført summen ved neste lønn.

Skal jeg da føre mot forskudd lønn og ut av bank, for dette forskuddet?

 

 

8 SVAR 8
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Dette var kun ment for å vise deg hvor du legger inn bilagsart for "Lønn" , ikke noe annet.

Hvis du har flere spørsmål rundt dette må du kontakte support.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Jeg har vært inne som du forklarer, har det meste som det du har men under

 Regnskap på Avgiftsoppgaven har jeg 58 overført MVA

Kasseoppgjør  0 Ukjent

Driftsmiddel 0  Ukjent

På lager

Avdeling 0  Ukjent

Lagerbokføring 0  Ukjent

Remitering/OCR

OCR  innbetaling   59  OCR.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Logg inn som Systembruker

Gå til System-Firmaopplkysninger-Hovedopplysninger-Faste Bilagsarter

Har du bilagsart for Lønn liggende der?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

 

Jeg kunne tenke meg å bruke denne tjenesten vedr. forskudd. Tok en prøveliste og haket av for kladd med listen var uten lønnstakere. I lønn-lister-forskuddslister har jeg ikke Bilagsart. ??

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Ane!

Etter det jeg kan se benytter ikke du Visma Contracting, men Visma Business?  Dette forumet gjelder for Visma Contracting, gå evnt. inn i riktig forum og still spørsmålet ditt der 🙂

 

Beskrivelse for fast forskudd i Visma Contracting:

Når man har lønnstakere med fast forskudd kan man legge inn lønnsarten for "utbet. forskudd" på lønnstakerene (Lønn-Vedlikehold-Lønnstakere-Lønns- og trekkarter).  Så kjører man en forskuddsliste (Lønn-Lister-Forskuddsliste) som danner en bankfil.  Forskuddet blir trukket fra på neste lønn.

Anbefaler at dere ser beskrivelse i hjelpeprogrammet til Visma Contracting (Hjelp-Hjelp Visma Contracting). Legger med beskrivelse hentet fra hjelpen her. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Har endel ansatte med fast forskudd. Har tidligere betalt ut manuelt i bank, men tenkte jeg nå skulle forsøke å sende bankliste.

Bruker ikke standard lønnsart for forskudd, men etter det jeg kan se er den satt opp identisk.

Når jeg ber om bankliste med lønnsart forskudd får jeg en tom liste - noen som har ideer om hva jeg gjør feil?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Du kan også benytte bankliste fra Visma lønn på forskudd.

Opprett ny lønnskjøring og registrer variabelt forskudd lønnsart 400. Lagre og lukk. Bankliste skrives ut Rapportering/Utskrifter/Banklister og kan sendes banken på vanlig måte. Beskrivelse finnes under hjelpefil og søkeord "Forskudd".

Ved avregning benyttes samme lønnskjøring og forskudd blir riktig trukket.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Det er helt riktig/vanlig å utbetale et forskudd manuelt i banken. Deretter legger du inn lønnsarten for "utb. forskudd" i lønnsregistreringen med beløpene som skal trekkes. (Dette er en trekkart, ikke legg beløpene i minus).  Det blir ført mot kontoen som står på "Koder" på lønnsarten . (Lønn-Vedlikehold-lønns- og trekkarter).

Etter lønnen er kjørt og oppdatert gjør du føringen i regnskapet.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"