Mine områder
Hjelp
Egil Søyseth
CHAMPION *

Fraktsonetilegg og miljøgebyr

av Egil Søyseth

Går det an å få en automatisk generering av fraktsone og miljøgebyr på faktua som kan kobles mot bestemte elnummer eller lister av elnummer.

Ser på fakturaer fra grossister at de har automatisk generering av frakt/miljøgebyr på visse elnummer. Disse gebyrene er prosentvis av kjøpesum. Går det an å få til slik at når vi legger inn et elnummer som skal ha dette, kommer det automatisk opp på fakturaene.

Vilke elnummer kan vi legge inn selv, som nummerserie a la matriellavtalene.

Her går det noen kr bort som skulle gått til kundene.

Å gjøre dette manuelt blir for tungvint, og da blir det ikke gjort.

3 SVAR 3

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Dette er det ingen løsning for i systemet i dag.  Jeg registrerer et ønske fra deg.

Egil Søyseth
CHAMPION *

av Egil Søyseth

Det som er litt vanskelig er at lysmateriell gruppe 30-35 har en fraktsoneavgift, mens lyskilder gr 37-38 har miljøavgift.

Kabel og stikk og brytere har ikke slikt avgift. Jeg må ha en plass der jeg bestemmer hvilke elnummerserier som skal ha avgift og hvilken prossentsats.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Ja, du kan lage et behandlingsnummer som vist her.

Du oppretter et behandlingsnummer for miljøavgift, legger dette inn i fakturaoppsettet ditt og fakturerer. Den velger da grunnlaget fra materiellet og regner ut etter % satsen fra behandlingsnummeret.  Samme kan du gjøre for fraktsonetillegg.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"