Mine områder
Hjelp

Kopi av pdf-faktura

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

 

Vi oppdaget her om dagen at alle vedlegg (akonto oversikter) som sendes med pdf fakturaer lagrer seg under en hovedmappe hos oss (Y:\Nærbø Rør og Elektro as).

Disse vedleggene hentes som regel fra under mapper under Y:\Nærbø Rør og Elektro as.

Kan en styre en plass hvor disse vedleggene lagres? Disse er jo allerede lagret under mappen til kunden så disse trengs ikke lagres igjen. Og iallefall ikke der. Trodde det var mer naturlig at disse ble lagret under Contracting mappen.

Cathrine

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Saken er logget og du vil bli kontaktet.

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Dette er fortsatt en utfordring hos oss.

Er det mulig at dere kan logge dere på min pc, så kan jeg vise dere?

Det er ikke noe vi lagrer selv...

Cathrine

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

For meg så virker det som dere har lagret disse dokumentene selv.
Et dokument med navn «Faktura-ark Elektro a konto nr. 5» er ikke noe som dannes automatisk i Contracting.
Dokumenter dere har lagret et sted og så knyttet til ordre, ligger der dere selv la dem.

Det et ikke fakturavedleggene selv som blir liggende i stien din \\visma\emdata\Contracting\Epost\, det er den PDF-fila som dannes hvis det på kunden er angitt at PDF-filer skal slås sammen.
Når det gjelder timeliste, material-liste og dokumenter fra håndholdt PC, lagres de ikke i Contracting, men dannes ved utskrift og reprint av faktura.
Når det gjelder andre dokumenter dere har knyttet til ordre, ligger de der dere selv la dem.
(Lønnslipper og vedlegg vil også ligge her så sant dere ikke har passordbeskyttelse på dem, da havner de i katalogen som er angitt for dette «Område for passordbeskyttede overføringsfiler:»)

Andre typer av dokumenter, f.eks. om dere skriver ut en ordre via en Word-mal, blir liggende i mappene som er angitt under System –Vedlikehold – Systemkoder, i arkfane  Overføringer, avsnitt «Dokumentbehandling».

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Det var det jeg syns var litt rart for under system-vedlikehold-systemkoder under arkfanen e-post ligger stien \\visma\emdata\Contracting\Epost\, mens disse vedleggene legger seg under Y:\Nærbø Rør og Elektro as. De har heller ikke det navnet du refererer til. Vedleggene har det navnet som de er blitt lagret som. Typisk "Faktura-ark Elektro a konto nr. 5".

Har sjekket \\visma\emdata\Contracting\Epost\ og her ligger ingen av disse faktura vedleggene. Bare selve fakturaen, lønnslipper og vedlegg til lønnslipp.

Vi skal på kurs i morgen med John. Mulig vi kan spørre han.

Det gir ingen mening for oss at disse vedleggene skal lagre seg i den aktuele mappe. Det vil kun skape frustrsajon og usikkerhet, i tillegg til å ta opp plass.

Cathrine

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

PDF-filer som ble danna ved fakturering til e-postadresse ligger på det stedet som er angitt i System – Vedlikehold – Systemkoder, under arkfane «e-post» etter ledetekst «Område for overføringsfiler».

Navn på filene med kun faktura ser slik ut:                      Faktura_nr_999999_121114.pdf    
Navn på filer som i tillegg inneholder vedlegg er slik:     faktura_nr_999999_121114_vedlegg.pdf 
                                                                                          (Tallet 999999 er fakturaens nummer og 121114 er  fakturadato.)

Det ligger også andre filer der, f.eks. Timelister, når de ikke er slått sammen med faktura til ei PDF-fil.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"