Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kundebehandling

av Anonymous

Det fine med contracting er at det finnet utrolig mange finesser man kan bruke, det som ikke er så bra er at mange av de er godt "skjult" eller lite opplyst om, og hvis man finner de så er flere av de dårlig beskrevet, eller beskrevet av noen som kanskje ikke har den praktiske erfaringen med bruk av visma, slik at det er vanskelig å forstå hva dere faktisk mener. 

Jeg har lenge lurt på hva feltet "statistikk" på kundebehandling skal brukes til, også tenkte jeg å søke på det i dag. Og jeg finner ingenting. Ikke på hjelpen, ikke på forumet og ikke under brukertips (søker på statistikk)

Noen som bruker denne og kan forklare?

Og når bruker dere egentlig "Internkunde"? En gang hadde en saksbehandler satt på denne haken på en kunde, og det ble helt feil. Fikk beskjed fra support om å ikke bruke denne. OK... men hva er den da til?

Kanskje dere kunne ha en funksjon som gjorde at når man peker på felter så kommer det automatisk opp en forklaring hva feltet brukes til, og evt en link til "Les mer" hvor man f.eks havner på community?

En ting til.. 

Kjempefint med skille av gateadresse og fakturaadresse, men hos meg kommer ikke fakturaadresse lik gateadresse som default, jeg må taste inn eller kopiere dette hver gang ved opprettelse av nye kunder. 

På et kurs ble jeg fortalt at det skulle være automatikk i dette, men etter å testet det med support på telefonen så skjer det ikke. Dvs, det skjer kun hvis  man splitter fornavn og etternavn. For meg som har ingen deling av navn, så kommer ikke adressen opp begge steder. (Samme skjedde på support)

 

Hvis jeg er på kurs lærer jeg stadig vekk en del snarveier, hurtigtaster, osv. Men jeg skulle ønske at ting var lettere tilgjengelig enn som så. 

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk 🙂

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Lina!

Først er vi glade for at du synes Contracting har mange finesser du kan benytte. Det er nok noen felter som burde vært bedre beskrevet og det er notert.  Jeg har undersøkt litt og vil gi deg en forklaring her.

Statistikk: "Statistikk" benyttes kun ett sted.  Det benyttes i programmet kundelister.  Her kan du velge om du vil benytte det som et sorteringsbegrep eller kun for å skrive ut verdiene av feltet på et utvalg av kunder. (Dette er lite brukt).

Internkunde: "Internkunde" benyttes der hvor det er behov for å fakturere innefor samme firma, f.eks. mellom avdelinger.  Dette medfører at det faktureres uten mva, eksempelvis mellom avdelinger.  Disse kundene henvises gjerne til en egen hovedbokskonto.

Fakturaadresse: Når du har på systemkoden "Ingen deling av navn" kom ikke adressen i fakturaadresse.  Dette var feil og er nå rettet i vedlagte program.  Lagre RK10010.acu under :\contracting\prog og si ja ttil å erstatte det som ligger der fra før.

Ha en god dag:)

 

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"