Mine områder
Hjelp
Ingrid Bekkeli
CONTRIBUTOR ***

Kundeliste, uten utgåtte kunder

av Ingrid Bekkeli

Hei! Har tatt en opprydding i kundebanken og huket av for utgått på mange. Nå ønsker jeg å kjøre ut en kundeliste sortert alfabetisk og uten de utgåtte. Dette for lettere å finne eventuelt doble. Har lett i brukertips men ikke funnet helt det jeg leter etter. Hvordan er fremgangsmåten? Vi er ganske nye SpeedyCraft brukere og strever noe med at feil kundenr blir brukt. Etter ferdig opprydding skal da alle kundene eksporteres på nytt til SpeedyCraft? Og hvordan blir de utgåtte luket ut, kan de fjernes for SpeedyCraft brukerne? Ingrid

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Dette spørsmålet må stilles til Devinco (SpeedyCraft).  Dokumentene ligger som en "speiling" fra SpeedyCraft og inn i Visma Contrakting.

Ingrid Bekkeli
CONTRIBUTOR ***

av Ingrid Bekkeli

Hvordan kan vi flytte sjekkliste, dokumenter eller bilder fra en ordre til en annen?

Eller skal spørsmålet rettes til SpeedyCraft?

Gikk litt galt det her, skulle lage ny sak..

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Vil informere om at utviklingsavdelingen nå har endret programmet.  Utgåtte kunder blir da ikke med over til SpeedyCraft når kunderegisteret eksporteres. Programmet legges ut i neste fix.

Håper du kan legge ut et bilde av deg selv, så har vi et ansikt på de man snakker med i forumet 🙂

Ingrid Bekkeli
CONTRIBUTOR ***

av Ingrid Bekkeli

Prøvde først John sin løsning og den fungerer veldig greit. Takk!

Godkjent løsning
John Trygg
VISMA

av John Trygg

Det er riktig som Hege her sier, men i tillegg har du i 5.20 mulighet å ta ut en slik liste rett fra Kundebehandlingen. Du har en fane over kundetabellen der du kan velge "utgåtte" kunder og den kan skrives ut / overføres til excel. Du kan også velge hvilke opplysninger du ønsker skal rapporteres. 

Godkjent løsning
Hege Johansen2
VISMA

av Hege Johansen2

Hei Ingrid.

Det går an å skrive ut lister uten utgåtte kunder. I regnskap - kunder - lister - kundelister, kan du på sortering velge 'kundenavn' og på utvalg 1 velge 'utgått', trykk enter, ikke huk av for 'Ja'. Da får du alle kunder som ikke er merket som utgått.

Ved kundeoverføring til SpeedyCraft, kommer i dag alle kunder med over. Det er laget et ønske om endring på dette.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"