Mine områder
Hjelp

Lønnsart 613 Til fra jobb - A -melding

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

Driver å skal teste a-melding, men får feil på lønnart 613 til/far jobb, men bare på noen lønnstakere. Jeg har gjort likt på alle, men allikevel blir bare noen feil.

Jeg har registert alle biler under lønn-vedlikehold -firmabiler. Deretter har jeg knyttet firmabilene opp mot lønnstaker under lønn- vedlikehold-Firmabil/lønnstaker.

Så har jeg registert lønnart 613 med en sats på de lønnstakere det gjelder. Her har jeg også koblet til reg. nr og hovedbokskonto øverst i bildet når du står på lønnarten.

Feilen på a-meldingen blir Lønnsinntekt???

Hva er det som er feil?

Cathrine

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Dette er rettet i Fix 03 til versjon 5.30, der er feltet for "Antall kilometer" aktivt for utfylling.

av Cathrine Sirevåg Andreassen

En tilleggsopplysning

 

Jeg tror jeg får feilmelding fordi den ikke klarer hente antall kilometer som er krevd utfylt under denne inntekstkombinasjonen.

Men når jeg står på feillinjen under a-meldingen og trykker "tillegg" for å legge inn antall kilometer får jeg ikke dette. Se vedlegg.

Skal ikke denne opplysningen hentes fra lønn-vedlikehold -firmabiler? Eller at jeg har mulighet til å legge dette inn under a-meldingen?

Er det er brukerrettighet jeg mangler?

 

Se vedlegg for skjemrbilder

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei igjen

Jeg skulle i dag kjøre en ny a-melding etter siste lønnsutbetaling, men fikk også denne gang feil på lønnart 613 til/fra jobb.

Denne gang fikk jeg feil på alle som har denne lønnarten. Jeg har ikke gjort noen endringer siden sist på noen av disse lønnstakerene eller på denne lønnarten.

Kan jeg har lagt det inn feil på den enkelte lønnstaker eller har jeg feil oppsett på lønnarten?

Feilmeldingen som kommer på a-meldingen "Lønnsinntekt" sier meg ikke noe.

Legger ved oppsettet på lønnart 613.

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei Cathrine!

Vi snakket sammen på telefon og dette hadde løst seg.  Du hadde allikevel lagt inn alt riktig.

Fint at du er i gang med å teste A-meldingen så du er klar til 2015:)

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"