Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lønnsarter

av Anonymous

Hvis en lønnsart mangler på en lønnstaker og han skriver timer i Handyman på denne lønnsarten så er feilmeldingen i brannmuren at "lønnsart XXX har ingen sats opprettet" men feilen er jo faktisk at lønnsart mangler på lønnstaker. 

Jeg vet dette nå etter å ha brukt en stund på å finne ut av det men det er helt uforståelig for de som ikke har sett feilen før. 

Feilmeldingen må rettes til "lønnsart mangler på lønnstaker" eller noe liknende som faktisk beskriver problemet. 

 

En annen sak vedr. lønnsarter. Hvis man skal korrigere en lønnsart for en lønnstaker i brannmuren og trykker F6 på en lønnsart så er ikke fokus på søkefeltet men på første lønnsart. Man må klikke på søkefeltet og så søke. 

Dette er bare en liten irriterende ATD (Attention To Detail) feil men sikkert en enkel sak å fikse. 

 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ok. 

Takk. Jeg skal sjekke dette. Vi har hittil lagt inn lønnsarter på lønnstaker siden dette ble satt op slik av dere fra starten av. 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

1) Saken har vært oppe på møte med utviklingsavdelingen... Lønnsarten trenger ikke å ligge på lønnstaker. Det holder at det ligger sats på satsregisteret. Feilmelding er derfor ikke feil. Dette blir altså ikke endret.

2) Saken at man må klikke på søkefeltet for å søke blir endret til versjon 5.40

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Begge sakene er meldt inn til utviklingsavdelingen.

Ha en god dag:)

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"