Mine områder
Hjelp
Johan Korsvold1
CONTRIBUTOR **

Manuell konvertering etter oppgradering til v12.10

av Johan Korsvold1

Hei,

 

Jeg er i ferd med å oppgradere VDC og VC hos en kunde fra v12.00 til v12.10. Oppgraderingen til v12.00 fra tidligere v11.xx ble gjort av konsulent fra Visma, og får følgende melding : "Ikke konvertert til forrige versjon" - Deres Contracting er konvertert til versjon 1111. Den må først konverteres til versjon 12.00 før versjon 12.10 leses inn.  Den burde jo vært konvertert da Visma kjørte oppgraderingen til v12.00.

 

Jeg mener å huske at det er muligheter for å trigge konverteringen på en enkel måte når dette problemet dukker opp ?

3 SVAR 3
Thrine Hoel
CHAMPION *

av Thrine Hoel

Jeg får samme feilen og jeg VET at jeg har konvertert etter forrige oppdatering så dette må være en feil i nedlastningsprogrammet!
Fint om noen tar kontakt

 

Godkjent løsning
Johan Korsvold1
CONTRIBUTOR **

av Johan Korsvold1

Det kan være greit å få en konsulent fra Visma til å kikke på dette, da det kan være tidligere konvertering som kan ha feilet.

 

Løsningen/årsaken for min del lå i en fil i ETC mappen i Contracting. I filen Vedl.ini ligger det en linje nederst under kategorien [KONVERTERING] der det i mitt tilfelle sto Konvertert=1111 - den riktige verdien her for v12.00 er Konvertert=1200.

Thrine Hoel
CHAMPION *

av Thrine Hoel

Ok, takk skal du ha 🙂

Fortsatt god dag!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"