Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Oppsett

av Anonymous

Hei vi har fått installert VDC og fullversjon av Visma, samt autoinvoice. Men dette fungerer ikke helt som det skal. Når jeg nå lastet ned på autofakt kom det ikke noen faktura inn på VDC. Er dette noe som enkelt kan ordnes opp i?

Lurer også på om det finnes noen maler/veiledninger til både VDC, Autoincoice og contracting.

 

 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Legger ved en beskrivelse her...

Skulle du fremdeles trenge hjelp ta kontakt med support (contractingsupport@visma.no) så logger vi på hos deg og ser hva som mangler.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Igjen

Begge de kryssene du nevnte er satt opp av han som instalerte dette for oss hos Dere, men fakturaene som kommer inn via autofakt kommer ikke inn i VDC.

 

Fakturaer fra Autoinvoice kommer inn nå ser jeg.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

AUTOFAKT

Det er to steder det må settes opp for overføring av Autofakt til VDC.

I System - Vedlikehold - Systemkoder, arkfane Overføringer:
Her må du krysse av for "Overføring Autofakt til VDC".
(En mer detaljert beskrivelse finner du i hjelpen "Hjelp Visma Contracting")

Så må det angis på den enkelte grossist om autofaktfiler derfra skal sendes til VDC.
Gå til vedlikehold grossist, arkfane Autofakt og kryss av for "Overfør fakturaer til VDC"

AUTOINVOICE

Det burde være satt opp av den som installerte - i menyvalg System - Visma Autoinvoice.
Her må et opprettes en "Tjeneste" som "Produksjon" og du legge inn e-postadresse for bruker og passord.
Så må den API-nøkkel dere er tildelt fra Autoinvoice legges inn.
(API-nøkkel finner du i Contracting under System - Vedlikehold - Systemkoder, arkfane e-faktura. Den kan kopieres derfra.) 

Deretter må firma og klient legges inn. (Har dere kun ett firma finnes kun ett valg.)
Om dokumentprofil ikke er satt så velg inngående faktura.



Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"