Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Rapporter

av Anonymous

hei. Er på søk etter å finne ut hvordan jeg kan ta ut rapporter på fakturering pr mnd og pr saksbehandler, men sum pr ordre og dekning pr ordre, Finnes det noen ferdige rapporter for dette?

6 SVAR 6
Godkjent løsning
John Trygg
VISMA

av John Trygg
Ønsker du et prosjektregnskap med korrekt dekningsbidrag kan rapportene kjøres med valg kun avsluttede ordre. Skal du ha med ordre som ikke er avsluttet må du som Jan sier benytte deg av rapport for Fakturareserve med oppdatering av forventet inntekt, såkalt periodisering av inntekter. Den kan oppdateres både på ordren (prosjektregnskapet) og finansregnskapet.
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kanskje rutinen for fakturareserve kan bidra til dette. Om dette ikke er en kjent rutine kontakt konsulentavdeling hos Visma Contracting. I korthet beregner og posterer denne rutinen fakturareserve pr ordre pr. periode og kan da via dekningsrapporten gi et korrekt resultat

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ok, men jeg får ikke rapporten til å vise riktig dekning, Den tar jo bare med det som har skjedd i den spesifiserte perioden og vi kan jo ha kostnader f eks i august og faktura i september. Noe tips? Nina

av Anne Haagensen

Hei igjen!
Nei, man kan ikke skille ut kun de ordrene det er fakturert på i perioden.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

takker. Da kommer alle ordre som har bevegelser i gitte periode? Man kan ikke skille ut kun de det er fakturert på i perioden?

 

av Anne Haagensen

Hei

Her kan du benytte Sammendragsrapporten.
(Ordre - Rapporter - Sammendragsrapport)
Velg saksbehandler og fra/til periode.

Håper du kan legge ut et bilde av deg selv, så har vi et ansikt på de vi snakker med i forumet 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"