Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Reklamasjoner

av Anonymous

Hei

Dette er ikke nødvendigvis et vismateknisk problem, mer et ønske om tips fra andre.

Hvordan fører dere timer og materiell på reklamasjoner?

- Legger dere det på opprinnelig ordre?

- Oppretter dere ny ordre med opprinnelig ordre som hovedordre? Hvem setter dere i så fall som kunde? Dere selv eller kunden? Fører dere det som intern ordre?

- Har dere internordre alle reklamasjoner føres på?

- Hvis dere har anleggsmodulen, har dere eget anlegg for reklamasjon?

Håper på tips fra andre brukere, eller gode tips til løsninger fra dere som sitter på support 🙂

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Send inn en mail til contractingsupport@visma.no og beskriv godt hvordan du ønsker å ha det. Det vil bli opprettet en sak til vår produktansvarlig som vurdrer dette til en senere versjon av Visma Contracting.

Ha en god dag:)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Tar opp igjen denne gamle tråden, for reklamasjonsmuligheten som kom for et par år siden brukes, men jeg savner å kunne knytte reklamasjonen opp mot opprinnelig ordre. 

Trodde kanskje man kunne bruke "hovedordre", men det får jeg ikke til. 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Her kommer et tips fra meg.

Inntil Versjon 5.21 kan du oppretter en ny ordre på samme anlegg som opprinnelig ordre ligger på.  Benytt ordretype "Anbud" og sett 0,- i fastpris.  Du fører kostnadene på ordren, men det blir ikke liggende noe til fakturering.

I versjon 5.30.00 får du en ordretype som heter "Reklamasjon", da kan du skille ut disse ordrene ved å benytte denne.  Se vedlegg.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

En liten kommentar:

I versjon 5.30 er "Reklamasjon" innført som ny ordretype.
Materiell og arbeid som føres på denne vil kun bli ført som kostnader og vil ikke bli regnet som fakturerbart.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"