Mine områder
Hjelp
Thrine Hoel
CHAMPION *

Slette leverandører

av Thrine Hoel

Prøver å slette gamle leverandører, men får opp at det er posteringer på de!

Jeg vet det ikke har vært noe der helt tilbake til 2007 - hva gjør jeg?

Har veldig mange leverandører og selv om man ikke behøver å skrive ut alle osv så kunne jeg tenkt meg å få de vekk!!


Kan ikke finne noe innlegg om dette tidligere?

 

Mvh
Thrine

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Slett først gamle posteringer
Meny:  System - Firmaopplysninger - Årsavslutning - Slett regnskapsbunter
Her kan du slette gamle regnskapsbunter opp til det året som dere har satt for å ta vare på regnskapet 1)

Når du så har sletta regnskapsbunter f.eks. til og med 31.12.04, kan du forsøke å slette leverandørene som ikke har posteringer etter denne dato.

1)
Settes i System - Vedlikehold Systemkoder, arkfane Regnskap, "Antall år posteringer"

 

Thrine Hoel
CHAMPION *

av Thrine Hoel

Det vet jeg Vidar, men her ligger det leverandører som ikke har vært i bruk siden vi opprettet systemet på slutten av 80 tallet!!

Skjønner ikke helt at man ikke kan få slette de så lenge det ikke har vært aktivitet på de på riktig antall år, nå har vi nesten 500 leverandører og bruker kanskje 100!


Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

I følge regnskapsloven skal regnskaper lagres i 10 år.
Når det ligger posteringer som er ført de siste 10 år på en leverandør kan ikke posteringen eller leverandøren slettes.

Vi vi imidlertid se på muligheten for å legge inne en kode for "Utgått" slik som på kunder.
Med en slik vil ikke utgåtte leverandører dukke opp ved spørring eller på lister.

Godkjent løsning
Hege Johansen2
VISMA

av Hege Johansen2

Hei!

 

Dette er dessverre ikke mulig i dagens versjon av Visma Contracting.

Jeg har opprettet en sak og sendt vår utviklingsavdeling vedr dette!

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"