Mine områder
Hjelp

Slutte ansatt med på a-meldingen

av Cathrine Sirevåg Andreassen

Hei

I forbindelse med testing av a-meldingen får jeg opp en ansatt som er sluttet i 2004. Da jeg kjørte a-meldingen første gang hadde hun kode sluttet, men ingen sluttdato. Jeg la inn sluttdato, men hun kom allikevel opp, men med feil fordi hun ikke hadde et gyldig arbeidsforhold.

For å få henne svart la jeg inn et arbeidsforhold. Når jeg nå skal kjøre igjen kommer hun fortsatt opp.

Jeg prøver å gå inn å fjerne den informasjonen som ligger i arbeidsforhold, men "får ikke lov" til det.

Var på kurs med John Trygg i går og han mente at denne ansatt ikke skal komme med.

Har lagt inn kopi av profilen hennes. Hvilke parameter er feil? Hva er det som gjør at hun kommer opp?

Ser jo at hun kommer opp med teksten "Ikke rapportert på a-melding", mens andre som er sluttet har "Rapportert avsluttet på a-melding". Er det fordi hun ikke hadde noen sluttdato at hun fortsatt kommer opp?

Hun skal jo ikke rapporteres. Hvordan kan jeg få henne fjernet?

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

For at lønnstakeren ikke skal komme med første gangen må sluttdato og kode sluttet stå på før konvertering til versjon 5.30. 

Men, sett sluttdato og rapporter inn A-Meldingen, hent så tilbakemeldingen.  Neste A-Melding blir status på lønnstakerens Arbeidsforhold "Rapportert ferdig/sluttet" og personen kommer da ikke med denne gangen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"