Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

dokumentsenteret

av Anonymous

jeg har 3 stk fakturaer som har lagt seg med bilagsstatus 30 i overføring til saksbehandler.

hvordan får jeg slettes disse.?

jeg har scannet fakturaene på nytt.

6 SVAR 6

av Helga Marie Auran

Hei Tove,

Vi får desverre ikke flyttet innlegget ditt når det er en kommentar på en eksisterende forumtråd. Kjempefint om du poster spørsmålet ditt i relevant forum. Jeg er usikker på om det er Global eller Document Center som blir riktig for deg, men her har du link til de forumene:

Visma Global brukerforum

Visma Document Center brukerforum


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Dette ble feil...

Du benytter ikke Visma Contracting som økonomisystem?  Du har spurt i feil forum, jeg skal få deg flyttet til riktig plass:)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

takk for svar 🙂

 

Vi har ikke mulighet til å velge slett flyt.  Den ligger med status 120.  Dette fordi godkjenner har avvist faktura. Etter at den var avvist har vi ved en feil overført faktura til økonomisystemet. 

Når vi sletter faktura får vi opp meldingen: "Dokumentet kan ikke slettes da de er sendt til visma.net for godkjenning. For å slette må dok kalles tilbake fra visma.nett Approval ved å klikke høyre musetast og velge slett flyt"

Og slett flytt funksjonen er ikke aktiv - (lys grå)

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Legger ved en beskrivelse her som jeg håper kan hjelpe deg.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Vi har en faktura som ligger i dokumentsenteret med bilagsstatus 30 og status 120. Denne skal slettes eller flyttes til arkiv. Vi får ikke slettet flyten siden den allerede er overført økonomissytemet. Hvordan kan vi ordne dette ?

 

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Når dokumentet er overført til Contracting får det bilagsstatus 30.  Da kan det ikke slettes.

For at dokumentet skal komme i "Arkivet" må enten den som skal godkjenne det gjøre det, eller dersom den ikke skal på flyt (dvs. godkjennes av noen andre) så sletter man flyten på det.

For å fjerne flyten må du først stå på dokumentet som skal slettes. Deretter går du på prossesering/Slett flyt.

Her svarer du ja.  Da flyttes dokumentet til nye dokumenter og du må igjen gå på Prossesering og Ikke bruk flyt.  Da legger dokumentet seg i arkivet.

Overføre dokumentet til contracting en gang til.

Noen ganger kan det være behov for å overføre dokumentet til contracting på nytt. F.eks. hvis man oppdager at man har lagt inn noe feil, f.eks feil posteringsdato, feil konto osv. Det kan også være at man har klart å slette dokumentet fra bilagsregistrering før det har blitt oppdatert.

For å overføre det på nytt går du inn i arkivet og markerer dokumentet som du skal overføre på nytt. Så går du på prosessering og overfør dokumentet på nytt.

Her kan du velge Gjenta overfør eller endre. Dersom du velger gjenta overfør blir dokumentet overført uten endringer. Da går det rett over til contracting og bilagsregistrering med nytt nytt buntnummer. Dersom du trykker Endre får du opp at duplikatdokument er opprettet. Da vil det legge seg på nye dokumenter og du kan gjøre endringer før det overføres på nytt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"