Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

ekstra lønnskjøring desember etter godkjenning vanlig des.lønn

av Anonymous

Jeg har ikke fått med forsikringer på ansatte for desemberlønn, hvordan kjører jeg dette for å få lønns-og trekkoppgavene riktig?

Jeg har prøvd å ekportere/importere skattekortene til Altinn via Contracting, men får bare fjorårets liste ved utskriften, hva gjør jeg galt, får pinkode og taster inn, men v/kontroll av nye skatteopplysninger på ansatte, ser det ut til å være fjorårets satser, blir så usikker!

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Hos noen kunder ser det ut til at filen (skort.txt) ikke blir overskrevet ved import.  Vi snakket sammen på telefon, slettet filen som ligger under :\contracting\data.  Henter inn (importerer) på nytt, da kommer skattekortene for 2015 inn og alt er ok. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg sjekket Altinn, og så at skattekort-filen lå der, gikk deretter inn på Contracting og importe fila, fikk ok at det var oppdatert, men likevel er det gamle satser som vises når jeg sjekker lønnstakerne, vet det var samme "dillet" ifjor, hva er galt?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

1. Ja, prøv å eksporter på nytt i dag og hent inn filen i morgen når den ligger klar.  Får du det da heller ikke riktig må du ringe oss på support.

2. Du må fjerne alle automatiske arter på "Selekterte lønnsarter" når du skal beregne lønnen.  Kun artene du skal benytte kan stå igjen i feltet. Det du har registrert på januar kommer ikke med her, to helt forskjellige lønnskjøringer.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar! Jeg ekporterte skattekortene i 2015, men det ser ikke ut til å stemme, det jeg får tilbake, etter en kontrollsjekk.

Skal jeg eksportere dem på nytt, eller ringe dem?

Vedr. ny(ekstra) lønnskjøring 2014, kommer kun forsikringene med? jeg har jo begynt å registrere på januar, men det blir vel ikke med der?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

1. Opprett en ekstra lønnskjøring på 2014, registrer forsikringene på den kjøringen og kjør deretter lønnen.

2. Har du eksportert skattekortene til Altinn i 2015? Hvis ikke må de sende over dette på nytt igjen. Når du sender over skattekortfilen til myndighetene hentes det da opp år 2015. 
Det blir da oppdatert med 2015 på skattekort id og tabeller for 2015.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"