for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei. Vi har dokumentene i Visma Document Center lagret på en nettverksstasjon og ønsker å flytte det over til et annet filområde. Vet dere hvor i systemet jeg angir det nye filområdet og hvordan jeg går fram for å ta det i bruk istedenfor eksisterende filområde?
Med vennlig hilsen
Trond Rikard Ensby
Løst! Gå til løsning.
Hei
Område for lagring av dokumenter for Visma Document Center kan du sette i Visma Business i tabellen Program.
Tabellen Program finner du under Oppsett-utforsker (Ctrl+O), Tabeller, CRM.
Se rad for hvor kolonnen EXE-filnavn = Visma.Workflow.Client.Windows.exe og sett ny sti for lagring av dokumenter i kolonnen Dataområde. Husk at ny sti må peke til dedikert område for aktuelt firma. Se eksempel under.
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis det besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community.
Hei
Hvis dere bruker Visma Global så endres det i Global under Verktøy - Administrator rutiner. Bemerk at endring her vil kunne påvirke andre ting så bør gjøres av noen som kjenner systemet godt.
Hvor gjør det i andre ERP-systemer veit jeg ikke.
Amund
Vi bruker Visma Business, så det er det nok et annet sted dette endres.
Lagringsområde for Visma Dok.senter mener jeg settes i Visma Business under; Administrasjon-Bedriftsparametre. Arkfane: Grunndata-Program/maler. Ville nok konsultert med min Visma-parter før jeg begynte å flytte. Men hvis du kopierer over alt til nytt sted og endrer adressen, kan du jo sjette at det fungerer på nytt område. Evt endre tilbake til gammelt område igjen hvis du ikke får det til. Må selvsagt gjøre når ingen andre jobber i systemet.
Ok. Jeg skal høre med Exsitec.
hei
jeg vet ikke hva dette gjelder. dresom det omhandler Odda Plast, må jeg be deg kontakte Hilde.
Dette har ingenting med Odda Plast å gjøre. Jeg jobber i Teknikk AS som er en del av Løvenskiold-konsernet.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.