Mine områder
Hjelp

Fjerne dokumentprofiler i VDC, posteringstyper i Global

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Hei.

Jeg bruker VDC mot Visma Global. Har prøvd å slette dokumentprofiler i VDC fordi det ligger så mange der som ikke er i bruk. Jeg slettet mange, men de kom tilbake etter litt, men la seg til sist i lista.

Det betyr vel at disse synkroniseres med posteringstypene i Global. 

 

Jeg har nå gått gjennom alle posteringstypene i Global og prøvd å slette dem som ikke er i bruk. Det var kun et fåtall som kunne slettes. De aller fleste kunne ikke slettes da det "eksisterer registreringer i den tilknyttede tabellen buntlinjekopi". Synes det er litt rart da posteringstypene vel ikke skal lagres i bilaget, de er jo kun for registreringshjelp.

 

Er det noen måte å få ryddet opp i posteringstyper i Global, evt. dokumentprofiler i VDC, slik at det kan bli litt mer oversiktlig i VDC når man skal velge behandlingsprofil/dokumentprofil?

 

4 SVAR 4

av Bjørn J Berntzen

Hei! Uten at jeg har forsøkt om det stopper "synkroniseringen" til VDC, så ville jeg ha forsøk å sette Posteringstypen som "Utgått/sperret" i Global. Du kan vel ta en test på dette?

Hei. Ja, skal sjekke det og melder fra her om det fungerer. 

Hei.

Takk for tipset! Det ser ut som om det funket. De jeg satte som utgått/sperret i Global igår og slettet i VDC, er ikke kommet tilbake i VDC idag. 

Ja, der hadde vi flaks! Takk for tilbakemeldingen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"