Mine områder
Hjelp
Guma Amundsen
CONTRIBUTOR **

Kopiere excel - linjer til konteringsfeltet i Visma Document Center

av Guma Amundsen

Hei, 

Vi har nettop fått Visma Doc.Center 

 

Er det en mulighet for at Visma Doc.center sitt Konteringsfelt kan ta i mot Excel linjer, gjelder for store bilag hvor vi må ha prosjekt. nr på hvert av linjene osv. Fakturaen ligger i (Nye dokumenter - fanen).

Fører kostnadene til vanlig ved å legge trans.linjene via Excel, for så kopiere inn tabellen inn i bilagsregistrerings (Visma Global) feltet slik at jeg slipper å føre inn alle linjene manuelt. 

Kan man gjøre noe tilsvarende på Doc.center? 

 

Takk på forhhånd. 

 

 

3 SVAR 3
Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Har ikke løsning til deg for VDC.  Når vi skal gjøre dette må vi sende fakturaene gjennom VDC til Global hvor vi leser inn Excel transaksjonene. 

 

I Global under diverse regnskap -> innlesing av bunt kan man lese inn excel-filer konvertert til riktig innlesingsformat. Konverteringen kan man gjøre med excel-makro. Jeg kan dele filen vi normalt bruker om det er interessant. 

Ønsker man å ta det videre plukker man underlag direkte fra databaser, csv-filer osv og leser alt samlet inn i Global. Vi bokfører Azure, treningsabonnement, mobiltelefoni, Altinn/NAV og lignende store fordelinger slik. 

 

 

Guma Amundsen
CONTRIBUTOR **

av Guma Amundsen

Takk for info - Det er av interesse, kunne du sendt filen? 

Alt som er tidsbesparende hjelper i det lange løp. 

Remi Øvstebø
CHAMPION *

av Remi Øvstebø

Hei 

 

Lenke til en enkel ren innlesingsfil: https://www.jottacloud.com/s/120fa68f20f02d44b6c98bd84ec5bd3fd32 

Slik den er konfigurert nå må du ha en mappe på c:\ disken som heter temp. 

Du kan endre filsti til ønsket mappe ved å redigere makroen. 

 

Anbefaler å fylle ut minimum gule felter før kjøring av makroen. 

Ved innlesing av filen velger vi filformat Buntimport: Rubicon Langt format. Prøv Global dersom du ikke har nevnte format. Dersom det resulterer i feil bør nok en konsulent fikse et format som passer filen eller en fil som passer ditt format. 


OBS! pass på at "oppdater bunt direkte" ikke er huket på ved testing. 
Ved innlesing opprettes det en bunt som du kan kontrollere og oppdatere under Rutiner - Bilagsregistrering. 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"